دال‌ای، سیستم هوش مصنوعی جدید

دال‌ای، سیستم هوش مصنوعی جدید

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

این برنامه رابطه‌ی بین تصاویر و کلماتی که برای توصیف آن‌ها استفاده می‌کنیم را درک می‌کند.

پروژه DALL-E چیست؟

DALL-E، یک سیستم هوش مصنوعی جدید، توانایی خلق تصاویر شگفت‌انگیز، تخیلی و فراواقعی را با یک کلیک ساده دارد. جریانی که ممکن است شیوه‌ی خلق هنر معاصر را تغییر دهد، چه خوب و چه بد. 

نام دال‌ای به انیمیشن WALL-E محصول سال ۲۰۰۸ و هنرمند سورئالیست، سالوادور دالی اشاره می‌کند. این هوش مصنوعی محصول OpenAI، شرکت پیشرو هوش مصنوعی در سانفرانسیسکو است. این برنامه با تجزیه و تحلیل میلیون‌ها عکس و سایر داده‌ها، اطلاعات تصویری را تفسیر و بازآفرینی می‌کند. 

هرچند تصاویر به‌دست‌آمده بی‌نقص نیستند اما نتایج در نگاه اول مفاهیم را منتقل می‌کنند. دومین نسخه‌ی دال‌ای در این ماه رونمایی شد که نشان از پیشرفت‌های قابل توجه این فناوری دارد. این نسخه علاوه بر تولید سریع‌تر تصاویر با وضوح بالاتر نسبت به نسخه‌ی اول، رابطه‌ی بین تصاویر و کلماتی را که برای توصیف آن‌ها استفاده می‌کنیم را درک می‌کند و می‌تواند به‌عنوان ورودی چیزی کاملا جدید استفاده کند. 

برای مثال این برنامه‌ می‌تواند یک تصویر واقعی با استفاده از کلمات (خرس عروسکی روی اسکیت‌برد در میدان تایمز) تولید کند یا تغییراتی را در تصاویر یا نقاشی‌های موجود ایجاد کند. با این توانایی فرصت‌های جدیدی برای خلق و ابداع به‌وجود می‌آید اما همچنین پتانسیل قابل توجهی برای سوءاستفاده در خود دارد. 

دالی‌ای هنوز برای عموم مردم در دسترس نیست، اما اگر در دسترس می‌بود، کاربران می‌توانستند از آن برای تولید تصاویر جعلی یا اشاعه‌ی اطلاعات نادرست استفاده کنند. به‌عنوان یک حفاظت پیشگیرانه، OpenAI تمام تصاویر دال‌ای را واترمارک می‌کند و این برنامه از ایجاد تصاویر خشونت‌آمیز، پورنوگرافی یا سیاسی توسط کاربران جلوگیری می‌کند. 

پروژه دال ای (DALL-E)

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

منبع: artnet

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد