نخستین دوسالانه‌ی هنرهای اسلامی در جده

نخستین دوسالانه‌ی هنرهای اسلامی در جده

شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

بنیاد دوسالانه‌ی هنر درعیه در فراخوانی اعلام کرد نخستین دوسالانه‌ی هنرهای اسلامی در جده، در اوایل سال آینده برگزار خواهد شد. 

 

مطابق فراخوان منتشر شده توسط بنیاد دوسالانه‌ی هنر درعیه، در اوایل سال آینده، جده میزبان نخستین دوسالانه‌ی هنرهای اسلامی خواهد بود. 

این دوسالانه با هدف بزرگداشت عربستان سعودی به‌عنوان زادگاه اسلام برگزار خواهد شد و قصد دارد با جوامع سراسر دنیا یک تبادل فرهنگی جهانی ایجاد کند. امید می‌رود که این دوسالانه بارقه‌هایی از گفت‌و‌گوها و بینش‌های تازه را روشن کند. 

در سال ۲۰۲۱، بنیاد دوسالانه‌ی هنر درعیه، نخستین دوسالانه‌ی هنر معاصر عربستان سعودی را در منطقه JAX، درعیه راه‌اندازی کرد. دوسالانه‌ی هنرهای اسلامی، در ابتدا برای ریاض برنامه‌ریزی شده بود. با‌این‌حال جده به‌عنوان یک شهر فرهنگی انتخاب مناسبی است و اماکن تاریخی مهمی چون باب مکه و دروازه‌ی ورود به شهرهای مقدس مکه و مدینه را در خود جای داده است. 

شاهزاده و وزیر فرهنگ عربستان سعودی، تبادل فرهنگی و هنری در این دوره‌ی توسعه و رشد جامعه‌ی خلاق عربستان سعودی را ضروری خواند و اظهار داشت که دوسالانه‌ی هنرهای اسلامی فصل جدیدی از بیداری و شکوفایی فرهنگی عربستان سعودی است. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: WhatsOnSaudiArabia

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد