هنرمندان ایرانی در دوسالانه‌ی شارجه ۲۰۲۳

هنرمندان ایرانی در دوسالانه‌ی شارجه ۲۰۲۳

دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

در دوسالانه‌ی شارجه ۲۰۲۳، چهار هنرمند ایرانی در کنار ۱۵۰ هنرمند از سراسر جهان حضور خواهند داشت.

بنیاد هنر شارجه، اسامی ۱۵۰ هنرمند از ۷۰ کشور جهان که در نسخه‌ی ۲۰۲۳ دوسالانه‌ی هنر حضور خواهند داشت را معرفی کرده است. این دوسالانه توسط کیوریتور فقید، اوکویی اونزور و مدیر بنیاد، هورالقاسمی کیوریت شده است. 

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشر‌شده این نمایشگاه با عنوان «اندیشه‌ی تاریخی در زمان حال» از ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۶ مکان سراسر شارجه برگزار خواهد شد. این دوسالانه حدود یک سال پیش، به‌دلیل همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، پانزدهمین دوره‌ی خود را تا ۲۰۲۳ به تعویق انداخت. 

القاسمی در بیانیه‌ای گفت: «اوکویی سی‌سالگی دوسالانه شارجه را فرصتی برای تامل در نقش و تاثیر دوسالانه‌ها در اکوسیستم هنر معاصر می‌دید. به لطف اوکویی و پروژه‌ی اندیشه‌ی جاه‌طلبانه‌ای که او طراحی کرد، ما دوسالانه را به شیوه‌ای سازماندهی می‌کنیم که به دیدگاه او احترام می‌گذارد.»

در لیست ۱۵۰ هنرمندی که در این دوسالانه حضور خواهند داشت، اسامی هنرمندان ایرانی هدا افشار، بهار بهبهانی، سولماز دریانی و راحله فیلسوفی به‌چشم می‌خورد. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

منبع: ARTnews

 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد