حمله‌ای دیگر به میمون‌ها

حمله‌ای دیگر به میمون‌ها

دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

هکرها به‌ صفحه‌ی رسمی (BAYC) حمله کردند و سه میلیون دلار از ان‌اف‌تی‌های سرقت شده به‌ دست آوردند. 

صبح روز دوشنبه، صفحه‌ی رسمی BAYC یا (Bored Ape Yacht Club) هک شد و برخی از ان‌اف‌تی‌های این صفحه از جمله ان‌اف‌تی‌های یوگا لبس (Yuga Labs) به سرقت رفت. 

BAYC در توییتی نوشت: «امروز صبح، حساب رسمی اینستاگرام BAYC هک شد. هکر با ارسال یک لینک جعلی از وب‌سایت BAYC از کاربران درخواست کرده تا تراکنش «SafeTransferFrom» را امضا کنند و به این شیوه دارایی آن‌ها به کیف پول کلاهبردار منتقل شده است.»

کاربران فریب‌خورده با تصور اینکه با کلیک بر روی لینک می‌توانند ویژگی جدیدی به ان‌اف‌تی‌های خود اضافه کنند، به هکر اجازه داده‌اند تا به دارایی‌های اتریوم آن‌ها دسترسی داشته باشد و آن‌ها را برباید. 

کاراگاه دیجیتالی معروف به Zachxbyt با بررسی آدرس‌ها، دربافت که چیزی در حدود ۳ میلیون دلار مورد سرقت واقع شده است. 

پیش از این نیز میمون‌ها مورد حمله قرار گرفته بودند. در ماه دسامبر، تاد کرامر، فروشنده آثار هنری نیویورک، در توییتر نوشت: «من هک شده‌ام. تمام میمون‌های من به سرقت رفته و فروخته شده‌اند. لطفا به من کمک کنید.»

هکرها با هک کیف پول دیجیتال او و فروش ۱۵ اثر هنری که میمون‌ها را هم شامل می‌شد به ۲.۲ میلیون دلار دست پیدا کردند. کرامر با کمک برخی از فعالان و کاربران آنلاین این حوزه توانست برخی از آثار را بازیابی کند. 

چند هفته‌ی پیش نیز یک هکر با استفاده از یک لینک فیشینگ که در یکی از کانال‌ها قرار داشت به سرور Bored Ape Discord دسترسی پیدا کرد که منجر به سرقت یک ان‌اف‌تی از مجموعه‌ی میمون‌ها شد. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

 

منبع: artnet

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد