نمایش نقاشی‌های پل سزان در تیت مدرن

نمایش نقاشی‌های پل سزان در تیت مدرن

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقاشی‌هایی از پل سزان که تاکنون در بریتانیا دیده نشده‌اند در تیت مدرن لندن به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش «تنها یک بار در یک نسل» ۲۲ نقاشی از سزان، نقاش تاثیرگذار پست امپرسیونیست را برای نخستین‌بار در بریتانیا به نمایش می‌گذارد. 

یکی از این آثار، تابلوی «طبیعت بی‌جان با ظرف میوه» است که از موزه هنر مدرن امانت گرفته شده است. این اثر یکی از مهم‌ترین آثار سزان است که شهرت او را به‌عنوان یکی از هنرمندان برجسته‌ی مدرن اروپایی تایید کرد. 

تابلوی طبیعت بی‌جان با ظرف میوه از سزان

فرانسیس موریس، مدیر تیت مدرن گفته است: این نمایش در مجموع ۸۰ نقاشی، آبرنگ و طراحی را از زندگی و کار یک شخصیت مهم در جریان هنر مدرن را نشان می‌دهد. 

او در ادامه اشاره کرد که هزینه‌ی بالای این نمایش از هزینه‌های لجستیکی و زیست محیطی حمل و نصب آثار هنری امانت گرفته شده، تیت مدرن لندن را مجبور به انتخاب گزینشی آثار و درخواست حمایت مالی، برای تقسیم هزینه‌ها کرده است. نمایش سزان شامل آثاری از اروپا، آسیا و آمریکا است که با همکاری EY برگزار می‌شود. 


نمایش تنها یک بار در یک نسل از سزان

ناتالیا سیدلینا، کیوریتور هنر بین‌المللی تیت مدرن گفت: این نمایش با یکی از نخستین سلف‌پرتره‌های نقاشی شده توسط این هنرمند «مردی سخت در شرف فتح پایتخت» آغاز می‌شود که داستان سزان از ترک خانه‌اش به مقصد پاریس را روایت می‌کند. 

این نمایش از ۱۴ مهر تا ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ برقرار خواهد بود. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: Guardian

 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد