زیرسیگاری ۱۰ دلاری یا اثر هنری ۳۰۰۰ دلاری؟

زیرسیگاری ۱۰ دلاری یا اثر هنری ۳۰۰۰ دلاری؟

شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

دانشجوی کالج ویتون، یک زیرسیگاری ۱۰ دلاری در یک بازار محلی خرید که اثری یوشیتومو نارا بود و برای او ۳۰۰۰۰ درصد سود به ارمغان آورد. 

ترل براون، دانشجوی ۲۲ ساله‌ی کالج ویتون در یک بازار محلی با یک چهره‌ی آشنا از دختری خشمگین که سیگار می‌کشد بر روی زیرسیگاری مواجه شد. او که به‌عنوان یک فروشنده‌ی اشیا قدیمی در تیک‌تاک فعالیت می‌کند، به‌دنبال چیزهایی می‌گشت که بتواند آن‌ها را به فروش برساند. 

اتفاقی که برای براون رخ داد، یک شانس بزرگ برای او محسوب می‌شود. براون این زیرسیگاری را با قیمت ۱۰ دلار خرید. او می‌گوید: «من از هیجان می‌لرزیدم، زیرا ارزش آن را می‌دانستم. سوار ماشین شدم و قیمت‌های Ebay را بررسی کردم و با خودم می‌گفتم «این غیرممکن است»». این قطعه یکی از آثار «برای مردن زیادی جوانی» (۲۰۰۲) از یوشیتومو نارا بود. بعد از احراز هویت قطعه با تطبیق آن با دیگر نسخه‌های موجود، بروان این قطعه را با ۳۰۰۰۰ درصد سود، با قیمت ۲۸۵۰ دلار در Ebay فروخت. 

براون اشاره کرد که چندین نفر دیگر نیز در تیک‌تاک دقیقا همان زیرسیگاری را پیدا کرده‌اند و ترجیح داده‌اند که این قطعه را حفظ کنند و این داستان موفقیت یک‌شبه نیست. با این حال بازار هنر نارا داغ است و قطعات این هنرمند با ارزش بسیاری خرید و فروش می‌شود. 


 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: artnet

 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد