پیدا شدن اثری از اگون شیله

پیدا شدن اثری از اگون شیله

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

اثری از اگون شیله که برای چندین دهه گم شده بود، پیدا شد و برای تامین هزینه‌های مرمت و بازسازی آن به‌عنوان ان‌اف‌تی به فروش می‌رسد. 

یک اثر از اگون شیله، از زمانی‌که این هنرمند تنها ۱۶ سال داشت و هنوز دانشجو بود؛ پس از چندین دهه در یک مجموعه‌ی خصوصی دوباره ظاهر شد. این اثر به موزه لئوپولد به مدت پنج سال امانت داده شده است. 

«لئوپولد چیهاچک پشت پیانو» تصویر عمو و قیم قانونی شیله لئوپولد چیهاچک  پس از مرگ پدر شیله در سال ۱۹۰۵ است. برای مدتی، این نقاشی تنها از طریق یک پژوهش و یک عکس سیاه‌ و سفید برای عموم شناخته شده بود. این نقاشی تا زمان مرگ شیله در سال ۱۹۴۵، در اختیار گوستاو هوبر بود و سپس در یک مجموعه‌ی اتریشی دیگر نگهداری می‌شد. در نهایت این اثر زمانی‌که مالک فعلی آن به دنبال مشاور بازسازی برای این اثر بود آشکار شد. 

لئوپولد چیهاچک پشت پیانو اثری از اگون شیله

ورنا گمپر، رئیس مرکز تحقیقات موزه لئوپولد، اظهار کرد: قلم‌مویی که حاکی از گرایش‌های امپرسیونیستی است و پالت سرد مشخصه‌ی آثار اولیه او هستند. 

این اثر در میان گزیده‌ای از آثار دیگر شیله در مجموعه لئوپولد، با مشارکت LaCollection که پیش‌از‌این با موزه‌ی بریتانیا همکاری داشته است، به‌عنوان ان‌اف‌تی عرضه می‌شود. این نقاشی که به تازگی دوباره به صحنه‌ی هنر بازگشته است، در میان گروهی از ان‌اف‌تی‌های «نادر» با ۱۰۰ نسخه به قیمت ۴۹۹ یورو فروخته می‌شود. تمامی این ان‌اف‌تی‌ها در اواخر این ماه میلادی در فریز نیویورک به نمایش گذاشته خواهد شد. 

درآمد حاصل از فروش، صرف بازسازی و مرمت این تابلو می‌شود. موزه امیدوار است که بتواند این اثر را بخرد.

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم
منبع: artnet

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد