گزارش تصویری نمایشگاه خارج از شبکه در گالری هپورث ویکفیلد

گزارش تصویری نمایشگاه خارج از شبکه در گالری هپورث ویکفیلد

یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱

عنوان: خارج از شبکه
گالری: هپورث ویکفیلد، یورک‌شایر غربی، انگلستان
هنرمند: شیلا هیکس
تاریخ برگزاری: ۱۸ فروردین تا ۳ مهر ۱۴۰۱ 

_____

نمایش آثار هنرمند برجسته شیلا هیکس «خارج از شبکه»، ۷۰ اثر از مجموعه‌های عمومی و خصوصی بین‌المللی را گردآوری کرده و به نمایش گذاشته است و به جنبه‌های گوناگونی از آثار هیکس می‌پردازد.
این نمایش بزرگ، شامل مینی‌می‌ها* و چیدمان‌های بزرگ او از فرم‌های حجیم و رنگ درخشان است و آثار هیکس از دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی تا آثار اخیرش را دربرمی‌گیرد.

نمایشگاه خارج از شبکه اثر شیلا هیکس

مینی می های شیلا هیکس

آثار شیلا هیکس

«خارج از شبکه» تاثیر مسافرت‌های بسیار هیکس در چند قاره، ارتباط با جوامع محلی، فراگرفتن سنت‌های پارچه‌بافی از هنرمندان و صنعتگران بومی و آزمایش‌ها و کنجکاوی ذاتی خود او را در ایجاد یک زبان هنری منحصر‌به‌فرد نشان می‌دهد.
سفارش‌ها و همکاری‌های معتبر برای هیکس این فرصت را ایجاد کرد که مرزهای میان هنر، معماری و طراحی را درهم‌ بشکند. سفارش‌هایی از بنیاد فورد نیویورک، دانشگاه ملک سعود در ریاض، مرکز فرهنگی شهر فوجی، پروژه‌هایی با ایرفرانس، بانک راثچایلد، بریج‌استون، آرتک و جورج جنسن که بسیاری از آن‌ها در این نمایش مورد بررسی قرار می‌گیرند. 
هیکس برای این نمایش در هپورث ویکفیلد چیدمان‌های بزرگی خلق کرده است که در تعامل با معماری دیوید چیپرفیلد و باغ جدید تام استوارت اسمیت طراحی شده است. 

نمایش خارج از شبکه گالری هپورث ویکفیلد

اندرو بوناسیا، کیوریتور ارشد هپورث ویکفیلد، درباره‌ی این نمایش اظهار داشته است: «ما از همکاری با شیلا هیکس برای نخستین نمایش مرور آثار او در بریتانیا خرسند هستیم. در ۶۰ سال اخیر، هیکس یکی از بزرگ‌ترین نوآوران حوزه‌ی مجسمه‌سازی بوده و مرزهای سنتی میان فرم هنری را به چالش کشیده است. او از نخ و پارچه آثار خلق کرده که زبانشان جهانشمول است. این نمایش غنای تجربه‌های تصویری و حسی نشاط‌آور را همراه با بینشی از پژوهش‌های دقیق و آزمایش‌های خلاقانه‌ای که بر رویکرد هنری منحصر‌به‌فرد او اثر گذاشته است، ارائه می‌دهد.»

مرور آثار شیلا هیکس

این نمایش از تاریخ ۵ خرداد تا ۲۵ مهر ۱۴۰۱ برای عموم به‌صورت رایگان برقرار است. 
شیلا هیکس (۱۹۳۴، نبراسکا، آمریکا) یکی از هنرمندان برجسته‌ی جهان است که رنگ، فرم و بافت را واکاوی می‌کند.
*مینی‌می‌ها: (minimes) مخلوق‌های کوچک بافته‌‌شده‌ی هیکس که پیوسته بر روی قاب‌های دست‌ساز او قرار می‌گیرد. 

مترجم: کیاندخت مسعودی
تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم

🏷 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و هپورث ویکفیلد است. 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد