گزارش تصویری نمایشگاه گرداب در گالری لِ‌فی دو کالویق

گزارش تصویری نمایشگاه گرداب در گالری لِ‌فی دو کالویق

یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱

عنوان: گرداب

گالری: لِ‌فی دو کالویق (Les Filles du Calvaire)

هنرمند: کِیت مک‌گوایر

تاریخ برگزاری: ۹ فروردین تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

____

«گرداب» نخستین نمایش انفرادی کیت مک‌گوایر در گالری Les Filles du Calvaire است. این نمایش آثار مجسمه، حجم و چیدمان‌های بزرگ مک‌گوایر که علاقه‌ی بی‌پایان هنرمند به طبیعت را نشان می‌دهد، شامل می‌شود. 

مک‌گوایر به ساخت فرم‌های عضلانی و درهم‌پیچیده‌ای که از پَر ساخته شده‌اند و مجسمه‌های کلاسیک و اسطوره‌ها را یادآوری می‌کند، معروف است. آثار پارادوکسیکال او نوعی از زیباشناختی را که همزمان اغواگر و نامطبوع، فرم، که ارگانیک و انتزاعی می‌نماید و حرکت، که در ظاهر سیال و در واقعیت ساکن است، می‌پردازد. چنانکه مک‌گوایر اشاره کرده است: «من به بر‌هم‌کنش تضادها علاقه‌مندم که بن‌مایه‌ی تمام آثار من است. گویی هر اثر برای ایجاد تعادل درونی خود به این تنش نیازمند است. این امر برای من، بیان دوگانگی‌ای است که در اطرافم می‌بینم و متریال‌هایی که انتخاب می‌کنم باید ظرفیت دربر‌گرفتن این امر را داشته باشد.»

نمایشگاهی از پر در گالری Les Filles du Calvaireنمایشگاه گرداب از کِیت مک‌گوایر

اثار کیت مک‌گوایرنخستین نمایش انفرادی کیت مک‌گوایر در گالری Les Filles du Calvaire

آثار این نمایش که از چرخه‌ها، الگوها و جریان‌های آب تاثیر پذیرفته‌اند، رابطه‌ی متناقض میان طبیعت و سازه‌های بشر را کاوش می‌کند. مک‌گوایر با مشاهده‌ی دوگانگی‌های طبیعت، آثاری می‌سازد که از ریتم‌ متوالی و تصویری جریان آب و گسست جریان آب و انحراف آن توسط مداخله انسان، الهام گرفته شده است. به بیان خود او: «آب زمانی که از لبه‌ی سخت سنگ به سمت پایین جاری می‌شود، در لحظه توقف می‌کند، زلال، روان و شفاف است. سپس زمانی‌که جاری است، متلاطم و آشفته می‌شود؛ فقط برای اینکه آسایش خود را دوباره در پایینِ رود باز آید.»

نمایشگاهی از پر با عنوان گرداب

فرایند خلق اثر برای این هنرمند با روش سخت و طاقت‌فرسای جمع‌آوری و آماده‌کردن پر، آغاز می‌شود. هر یک از آن‌ها به‌دقت بررسی و براساس اندازه طبقه‌بندی می‌شود. مک‌گوایر طی یک فرایندی که به مراقبه می‌ماند، پرها را برای شبیه‌سازی فرم کلی و ساخت الگوی قطعه‌ها که از آناتومی بال پرندگان الهام گرفته شده است، سازمان می‌دهد. 

گزارش تصویری نمایشگاه گرداب در گالری لِ‌فی دو کالویق

متریال دورانداخته‌شده همواره برای این هنرمند جالب‌توجه بوده است. او در اثر «لکه» در تضاد پرها روکشی از سرب قرار داده است و سطح پدید آمده شبیه به پوستی رنگ‌پریده می‌ماند. این هنرمند در فرم‌های آثار گرداب زیبایی، جریان، قدرت و تلاطم آب جاری را ارائه داده است. آثار این نمایش همواره درحال دگرگونی هستند و فرایندهای طبیعت را بازتاب می‌دهند و بر مراحل گوناگون زندگی که همواره در حال تغییر هستند، دلالت دارد. 

کیت مک‌گوایر (۱۹۶۴) هنرمند مجسمه‌ساز بریتانیایی است که با متریال پر آثار خود را خلق می‌کند. آثار او با مفاهیم متناقض زیبایی و انزجار، بدخواهی و آرامش و فرم‌های آشنا و در‌عین‌حال ماورایی بیننده را مجذوب می‌کند.

مترجم: کیاندخت مسعودی

تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم


🏷 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و لِ‌فی دو کالویق است.

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد