پرتره‌ی مرلین مونرو: گران‌ترین اثر هنری قرن بیستم

پرتره‌ی مرلین مونرو: گران‌ترین اثر هنری قرن بیستم

دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

پرتره‌ی مرلین مونرو از اندی وارهول با رکورد قیمت ۱۹۵ میلیون دلار، به گران‌ترین اثر هنری قرن بیستم تبدیل شد. 

پرتره‌ی مرلین مونرو از هنرمند پاپ، اندی وارهول که یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار اوست، در کمتر از چهار دقیقه به قیمت ۱۹۵ میلیون دلار در خانه حراج کریستیز به فروش رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد. این پرتره در سال ۱۹۶۴، پس از مرگ این ستاره‌ی سینما توسط اندی وارهول خلق شد.

پرتره‌ی مرلین مونرو از اندی وارهول

در فروش هنر قرن بیست‌و‌یکم کریستیز در روز دوشنبه، این اثر با قیمت نهایی ۱۹۵ میلیون دلار فروخته شد. گفته می‌شود خریدار این اثر، لری گاگوسیان، فروشنده آمریکایی آثار هنری و صاحب گالری گاگوسیان است. 

رکورد قبلی گران‌ترین اثر هنری قرن بیستم به تابلویی از پابلو پیکاسو با عنوان «زنان الجزیره» تعلق دارد که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱۷۹.۴ میلیون دلار فروخته شد. 

علاوه‌بر‌این پرتره مرلین مونرو به گران‌ترین اثر یک هنرمند آمریکایی بدل شد. این رکورد پیش از این به اثر «جمجمه» از ژان میشل باسکیا تعلق داشت که در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۱۱۰.۵ میلیون دلار به فروش رسید. 

پرتره مرلین مونرو گران‌ترین اثر هنری قرن بیستم

به گفته‌ی حراجی کریستیز تمام عواید این فروش به «بنیاد توماس و دوریس امان» در سوئیس می‌رسد که در زمینه بهداشت عمومی و برنامه‌های آموزشی کودکان در سرتاسر جهان فعالیت می‌کند.

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: Guardian

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد