​​نشست «منظر، محیط، فضا، معماری، هنر»

​​نشست «منظر، محیط، فضا، معماری، هنر»

یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱

نشست «منظر، محیط، فضا، معماری، هنر» در تاریخ ۲۳ اردیبهشت به‌عنوان یکی از برنامه‌های جانبی نمایش «بربادرفته» از پویا آریان‌پور، در کارخانه‌ی تاریخی قند کهریزک برگزار شد. در این نشست با میانه‌داری اشکان زهرایی، سهند حسامیان و دکتر کاوه رشیدزاده گفتمانی در باب هنر و ارتباط آن با فضا و معماری ارائه دادند. 

نشست منظر، محیط، فضا، معماری، هنر پویا اریانپور نمایش برباد رفته

در ابتدا، سهند حسامیان، مجسمه‌ساز معاصر که به خلق و اجرای پروژه‌های مکان‌مدار مشغول است؛ با بررسی و شرح پروژه‌های خود در این حوزه، به تفصیل درباره‌ی فرآیند خلق آثار هنری برای مکان‌های ویژه و روند ایراد تصمیم‌های هنری و فنی در این زمینه سخن گفت. صحبت درباره‌ی فرآیند خلق آثار پروژه‌های مکان‌مدار تلاشی برای ایجاد ارتباط و ادراک با مخاطب این آثار است. مخاطب با ارائه‌ی چنین گفتمانی، درکی دقیق‌تر از نحوه‌ی ایجاد بیان هنری یک هنرمند دریافت می‌کند. 

نشست نمایش بربادرفته پویا اریان پور

سپس دکتر کاوه رشیدزاده، مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه‌ی شهرسازی و معماری، با ارجاع به پروژه‌های مکان‌مدار، ارتباط منظر، محیط، فضا و معماری و نسبت این عناصر با آثار هنری و تجربه‌ی مخاطب به ایراد سخن پرداخت. 

او در ابتدا با بررسیِ تخصصیِ ویژگی‌های تاریخی، جغرافیایی، معماری، مناظر و تجربه‌ی شهری کارخانه تاریخی قند کهریزک و پیوند آن با آثار پویا آریان‌پور، به تفصیل به این مسئله پرداخت که چگونه فضا و هنر در ترکیب با یکدیگر می‌توانند تجربه‌ای بدیع خلق کنند. او با بررسی عناصر منظر، محیط، فضا و معماری در ارتباط با آثار پویا آریان‌پور، به واکاوی ابعاد تجربه‌ی مخاطب، به خصوص در نمایش «بربادرفته» پرداخت. 

نمایش برباد رفته پویا اریان پور

🏷 حقوق تصاویر متعلق به گالری‌اینفو است. 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد