باشکوه‌ترین فروش شبانه حراج فیلیپس

باشکوه‌ترین فروش شبانه حراج فیلیپس

یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱

باشکوه‌ترین فروش شبانه در تاریخ فیلیپس با ثبت ۲۲۵ میلیون دلار رقم خورد.

در سایه‌ی فروش ۸۵ میلیون دلاری اثر باسکیا در خانه حراج فیلیپس و فروش آثاری از کلاین، کالدر، کوساما و تعدادی از هنرمندان نوظهور، حراج «هنر قرن بیستم و هنر معاصر» فیلیپس به ۲۲۵ میلیون دلار فروش رسید که نقطه‌ی عطفی برای این خانه حراج است. تمام قطعات ارائه شده در این حراج به فروش رسید و عنوان موفق‌ترین شب فروش این حراج را -مطابق بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشر شده پس از حراج- از آن خود کرد. 

خانه حراج فیلیپس

اثری بدون عنوان (۱۹۸۲) از ژان میشل باسکیا، با قیمت چشم‌گیر ۸۵ میلیون دلار فروخته شد. این اثر عنوان سومین اثر گران‌قیمت این هنرمند را به دست آورد. اثری از ایو کلاین با قیمت ۲۰ میلیون دلار و پرتره پابلو پیکاسو از موزه‌ی اش ماری ترز، با قیمت ۱۰.۳ میلیون دلار به فروش رسید. 

فروش آثار پیکاسو در حراج فیلیپس

در حالی که گران‌ترین بخش‌های حراج متعلق به هنرمندان قرن بیستم بود که اکثر آن‌ها دیگر در قید حیات نیستند، یک هنرمند برجسته معاصر، سیسیلی براون، یکی از ده هنرمند گران‌قیمت این شب بود که اثرش به قیمت ۶ میلیون دلار به فروش رسید و اثری از یائویی کاسوما با قیمت ۱۰.۵ میلیون دلار فروخته شد. 

به‌طور‌کلی، این سودآورترین فروش این خانه حراج تا به امروز بود. رابرت مانلی، معاون مدیر این خانه حراج و سرپرست بخش هنر قرن بیستم و هنر معاصر گفت: «نتیجه‌ی امشب نشان‌دهنده‌ی قدرت در تمام بخش‌های بازار است.»

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: artnet

 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد