کشف مقبره ۴۰۰۰ ساله یک مقام مصری

کشف مقبره ۴۰۰۰ ساله یک مقام مصری

یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱

باستان‌شناسان مقبره ۴۰۰۰ ساله یک مقام مصری که از اسناد سلطنتی محافظت می‌کرد را کشف کرده‌اند. 

پژوهشگرانی که در گورستان مصر باستان به کاوش مشغول هستند، مقبره‌ای ناشناخته کشف کردند که قدمت آن به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش باز‌می‌گردد. گروهی از مرکز باستان‌شناسی دانشگاه ورشو در حین کاوش خندقی در اطراف هرم پله‌ای جوسر، این مقبره را کشف کردند. 

به نظر می‌رسد هویت و شغل متوفی با توجه به نقش برجسته‌ها و هیروگلیف‌هایی که دیوارها و نمای مقبره را تزئین کرده است، ثبت شده است. تصاویر به‌جای مانده از صنعتگران ماهر، نشان‌دهنده‌ی ثروت و موقعیت او است. به نظر می‌رسد تزئینات ناقص مانده‌اند، زیرا نقش برجسته‌ها بدون رنگ هستند و تنها بخشی از آن‌ها، تنها با جوهر سیاه ترسیم شده است. از این‌رو احتمال می‌دهند که مالک این مقبره قبل از آماده شدن آن فوت کرده است. 

مقبره ۴۰۰۰ ساله کشف شده در مصر

پژوهشگران بر این باور هستند که صاحب مقبره، مهجتجو، یک کارمند درباری  است که در حدود سال ۲۳۰۰ قبل از میلاد زندگی می‌کرده است. وظایف او شامل نگهبانی اسناد محرمانه‌ای بود که در ساختمان سلطنتی نگهداری می‌شد و به‌عنوان بازرس املاک سلطنتی و به‌عنوان کشیش فرقه مرده‌نشین پادشاه تتی فعالیت می‌کرد. 

باستان شناسی مصر

همچنین در این ماه، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد که طی یک پروژه باستان‌شناسی مصری-آلمانی برای بازسازی معبد اسنا در الاقصر، نقش‌ برجسته‌های جدیدی کشف شده است. 

اثار باستانی مصر

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: artnet

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد