گزارش تصویری نمایشگاه آنیش کاپور در گالری دل آکادمیا و پالاتزو مانفرین

گزارش تصویری نمایشگاه آنیش کاپور در گالری دل آکادمیا و پالاتزو مانفرین

یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱

عنوان: آنیش کاپور

گالری: دل آکادمیا و پالاتزو مانفرین

هنرمند: آنیش کاپور

تاریخ برگزاری:از ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

____

گالری دل آکادمیا میزبان آثار آنیش کاپور، هنرمند بریتانیایی برجسته است. آنیش کاپور همواره به عبور از مرزهای جهان مادی و مرئی و به چالش کشیدن آن توسط آثاری که از شی‌وارگی خود فراتر می‌روند و تعامل‌های شگفت انگیزی را فرامی‌خوانند، مشهور است. پالاتزو مانفرین، مکان تاریخیِ منطقه کانارجیو، با نمایش مجموعه‌ی ارزشمند دیگری از آثار بزرگ و ساختارشکنانه‌ی آنیش کاپور به کیوریتینگ تاکو دیبیتس، متخصص تاریخ هنر و مدیر موزه ملی هلند، نمایش آثار او را تکمیل می‌کند.  

در گالری دل آکادمیا، مجموعه‌ای از آثار قدیمی و جدید کاپور به نمایش گذاشته است؛ مجسمه‌های رنگ‌دانه‌ای و نوآورانه او که با «وانتابلک» ماده‌ای نانوتکنولوژیک که میزان سیاهی آن به قدری است (۹۹.۸ درصد) که نور قابل‌رؤیت را جذب می‌کند، در این فضا ارائه شده است. هائل میان جهان درون و بیرون، همواره حضور موثری در آثار این هنرمند داشته است. در این آثار کاپور امر مرئی و نامرئی را وارد قلمرو رادیکال جدیدی می‌کند. در واقع در این آثار او این موضوع را مطرح می‌کند که درون‌مایه‌های نمایش چین و چروک در نقاشی‌های رنسانس که به معنی «بودن» هستند، هرگز چیزی جز «بودن» ارائه نمی‌شود. 

نمایشگاه آنیش کاپور در گالری دل آکادمیا

در کنار این آثار، جدیدترین نقاشی‌های کاپور به نمایش گذاشته شده‌اند که گفتمانی پویا را با مجموعه‌ی تاریخ هنری این گالری و زبان مجسمه‌سازی خود هنرمند آغاز می‌کند. 

سالن دوم نمایش مربوط به آثار آنیش کاپور -پالاتزو مانفرین، با اثر جدید او که یادبودی با عنوان «مونت ماریا در گیت گتو» (۲۰۲۲) است، آغاز می‌شود. این حجم آویخته از سقف، از سیلیکون و رنگ ساخته شده و بازدیدکنندگان را به دیگر اتاق‌ها هدایت می‌کند. 

آثار آنیش کاپور در گالری دل آکادمیا

نمایشگاه آثار آنیش کاپور

در ادامه‌ی نمایش، مجموعه‌ای از آثار آینه‌ای او دیدمان دیدارکنندگان را منحرف می‌کند. بهشت، جهنم، زمین و دریا در تمام این آثار به چشم می‌خورند. رنگ در آثار کاپور، وضعیتی است که بیننده را به واسطه‌ی آن در وزن خلوص خود غوطه‌ور کند و به رنگ اجازه می‌دهد قابلیت دگرگون‌کننده‌ی خود را نشان دهد. ظرافت‌های نور در آثار فرازمینی و هندسی کاپور که از مرمر سفید خلق شده‌اند، مشهود است و رنگ آبی عمیق و نیم‌کره‌ی توخالی، لحظاتی از جنس مراقبه و آسایش را ایجاد می‌کند. 

 نمایشگاه اقاز انیش کاپور در گالری دل آکادمیا و پالاتزو مانفرین

نمایش آثار انیش کاپور

آنیش کاپور (۱۹۵۴، بمبئی، هند) یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر است که تاکنون آثار برجسته‌ای را به مجموعه‌های دائمی موزه‌های مهمی از سراسر جهان ارائه کرده است. همچنین او نمایش‌های انفرادی قابل‌توجه بسیاری برگزار کرده است. او هم‌اکنون در بریتانیا به زندگی و فعالیت مشغول است.

 

مترجم: کیاندخت مسعودی

تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم

 

🏷 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و گالری دل آکادمیا و پالاتزو مانفرین است.

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد