نگارخانه تاروپود شیراز تعطیل شد!

نگارخانه تاروپود شیراز تعطیل شد!

سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱

گالری تاروپود شیراز روز گذشته، توقف فعالیت‌های خود را اعلام کرد. 

گالری تاروپود شیراز، در سال ۱۳۹۴ به همت جمعی از هنرمندان و هنردوستان شیرازی و همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس در محیط این سازمان افتتاح شد. این گالری که یکی از معدود گالری‌های فعال شیراز در سال‌های اخیر محسوب می‌شد نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بسیاری برگزار کرد و در میان هنردوستانِ شیراز جایگاه ویژه‌ای داشت. 

اکنون با پایان قرارداد این گالری با مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبی کشور، این سازمان، درواقع حکم توقف فعالیت گالری تاروپود در محیط مرکز اسناد و کتابخانه ملی صادر شده است. 

محمدامین دانشور، مدیر گالری تاروپود، درباره‌ی این تعطیلی گفت: «نامه‌ای از سوی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور دریافت کردیم که بر اساس این نامه‌، مدیرکل حقوقی، مجلس و استان‌ها در خصوص قرارداد گالری، آن را پایان یافته عنوان کرده و خواسته‌اند که ظرف چند روز نسبت به تخلیه و تحویل اموال اقدام شود.»

این گالری در صفحه‌ی اینستاگرام خود از هنرمندانی که آثارشان به صورت امانت در اختیار این گالری است، خواست تا تاریخ ۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به تحویل این آثار اقدام کنند. 

این در حالی است که در سال‌های اخیر بسیاری از نگارخانه‌های دولتی شهر شیراز از جمله، نگارخانه وصال، نگارخانه حوزه هنری، نگارخانه سرو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و نگارخانه ملی در باغ ملی به دلایل متفاوتی از فعالیت بازمانده‌اند. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد