اینیگو فیلبریک به هفت سال حبس محکوم شد

اینیگو فیلبریک به هفت سال حبس محکوم شد

جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱

اینیگو فیلبریک، فروشنده آثار هنریِ متهم به کلاهبرداری ۸۶ میلیون دلار، به هفت سال حبس محکوم شد. 

اینیگو فیلبریک، دلال هنریِ متهم به کلاهبرداری که پیش از این در نوامبر سال گذشته به جرایم خود اعتراف کرده بود، به هفت سال زندان محکوم شد. اتهامات فیلبریک شامل کلاهبرداری ۸۶ میلیون دلاری و جعل هویت بود.

اتهامات مربوط به این دلال ۳۴ ساله اولین بار توسط شرکت آلمانی شرکای هنرهای زیبا در طرح یک شکایت مطرح شد، این شکایت مربوط به عدم بازگرداندن آثار اینستالیشن یائویی کاسوما بود که میلیون‌ها دلار می‌ارزید. بلافاصله شکایات دیگری مطرح شد، از جمله شکایتی مربوط به نقاشی رودلف استینگل که بدون اطلاع شرکت مربوطه به فروش رسیده بود. او از سال ۲۰۲۰ در زندان به سر می‌برده است.

در آخرین جلسه‌ی محکومیت فیلبریک، وکلای او درخواست تجدید نظر خود را به قاضی ارائه کردند. در بخشی از دفاعیه جفری لیچتمن، وکیل مدافع فیابریک، گفته شد: «او در هنگام پیوستن به صحنه‌ی هنر ناپخته بود. او به‌عنوان یک جوان که می‌دید و می‌شنید از دیگران یاد گرفت که چگونه رفتار کند و در نهایت نتیجه‌ی آن چیزی بود که اکنون رخ داده است.»

قاضی در پاسخ به بخشی از این دفاعیه گفت: «من می‌فهمم او ویژگی‌های خوب زیادی دارد و همچنان مرتکب یک جرم جدی شد.»

فیلبریک در بیانیه‌ی احساسی خود ابراز ندامت و پشیمانی کرد. او با اشاره به دوره‌ی کارآموزی‌اش در وایت‌ کیوب گفت: «۱۲ سال پیش، نقشی در دنیای هنر به من پیشنهاد شد که علاوه بر اعتبار بسیار مستلزم فریب‌کاری بود.»

در نهایت قاضی، پس از صدور حکم خطاب به فیلبریک گفت: «آقای فیلبریک، فکر نمی‌کنم دیگر شما را ببینم. فقط از شما می‌خواهم از دوران محکومیت خود به نحو احسن استفاده کنید.»

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: ARTnews

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد