پرتره تیتان پس از دو دهه پیدا شد!

پرتره تیتان پس از دو دهه پیدا شد!

جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱

واحد میراث فرهنگی پلیس ایتالیا، پرتره‌ای از تیتان که نزدیک به ۲۰ سال مفقود بود را پیدا کرد. 

این اثر قرن شانزدهمی با عنوان «پرتره مردی با کلاه برت» پس از دو دهه توسط شعبه‌ای از واحد میراث فرهنگی تورین، یکی از شرکت‌های تابعه‌ی پلیس ایالتی ایتالیا، معروف به کارابینری‌ها کشف شد. مقامات معتقد بودند که این اثر پس از ناپدید شدن در سال ۲۰۰۴ به صورت غیرقانونی به سوئیس منتقل شده است. 

تیتان، نقاشی از قرن شانزدهم و عضوی فعال از مکتب ونیزی بود. او به دلیل پرداختن به موضوعات اشرافی و اسطوره‌ای در سبک‌های نمایشی به شهرت رسید و پیش از مرگش در سال ۱۵۷۶، به‌عنوان نقاش دربار، برای اشراف ایتالیایی و اعضای سلسله هابسبورگ اتریش خدمت می‌کرد. 

به گفته‌ی مقامات ایتالیایی، این نقاشی رنگ روغن، حدود ۷ میلیون دلار ارزش دارد. این پرتره در منطقه‌ی Piedmont در شمال غربی ایتالیا، جایی که برای بازسازی و نگهداری در یک استودیوی محلی در Asti نگهداری می‌شد، کشف شد. 

پیدا کردن اثر ارزشمند تیتان، تنها موفقیت اخیر واحد کارابینری نیست. در مارس ۲۰۱۹، طی یک توقیف گسترده‌ی میراث فرهنگی، حدود ۱۰۰۰۰ اثر قاچاق از ۲۸ کشور کشف شد و در نتیجه‌ی آن یک سندیکای جنایی بزرگ که در این کشور فعالیت می‌کرد، متلاشی شد.

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: ARTnews

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد