گزارش تصویری نمایش انفرادی ریوجی ایکدا

گزارش تصویری نمایش انفرادی ریوجی ایکدا

یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱

عنوان: نمایش انفرادی ریوجی ایکِدا

گالری: موزه هنرهای معاصر هیروساکی

هنرمند: ریوجی ایکِدا

تاریخ برگزاری:از ۲۷ فروردین تا ۶ شهریور ۱۴۰۱

____

موزه هنرهای معاصر هیروساکی، میزبان نمایش آثار ریوجی ایکدا است. این نمایش یکی از نمایش‌های برجسته‌ی او در موزه‌ای در ژاپن از سال ۲۰۰۹ تاکنون است و آثار و فعالیت‌های اخیر او را به نمایش می‌گذارد. 

ایکدا از سال ۲۰۰۰، به دنبال پیوند بیان هنری خود با داده‌های علمی و تخصصی مانند اطلاعات دی‌ان‌ای، ذرات بنیادی و جهان است. او این موضوعات را با شیوه‌های نوینی از ادراک جهان درهم‌می‌آمیزد و به وسیله‌ی داده‌ها نشان می‌دهد. در مجموعه‌ی «نظم داده‌ها»، ایکدا به جمع‌آوری داده‌ها از ناسا و دیگر سازمان‌های علمی پرداخته، آن‌ها را پردازش و وارونه می‌کند و سپس با ویدئوهای با وضوح بالا به نمایش می‌گذارد. آثار ایکدا با حواس دیداری و شنیداری تجربه می‌شوند که با انتقال افراد به جهانی از داده‌هایی که معمولا از آن آگاهی ندارند، تجربه‌ای خارق‌العاده رقم می‌زند. 

نمایش آثار ریوجی ایکدا

علاوه بر پخش تصاویر در سالن اصلی موزه، تصاویر و صدا‌هایی که در اتاق‌های دیگر پخش می‌شوند، هرازگاهی به یکدیگر متصل می‌شوند و طنینی میان آثار و فضای معماری منحصربه‌فرد انبار آجری بازسازی‌شده ایجاد می‌کند. این نمایش با فضای موزه که در حدود ۱۰۰ سال پیش به‌عنوان کارخانه آبجوسازی ساخته شده بود و سپس به موزه‌ی هنر تبدیل شد، گسترش می‌یابد. 

نمایش انفرادی ریوجی ایکدا به ارائه‌ی آثار مجسمه، چیدمان‌های دیداری و شنیداری، جعبه‌های نور و آثار دوبعدی می‌پردازد. آثار این هنرمند مبتنی بر کدگذاری و الگوریتم‌های نرم‌افزارهای رایانه‌ای است که سپس با استفاده از یک دستگاه پیچیده، اصوات و تصاویر را ترکیب می‌کند. این عناصر کلاسیک نمایان‌گر گفتمانی درباره‌ی تکنولوژی دیجیتال، موضوعی که به هسته‌ی مرکزی زندگی ما تبدیل شده‌ است، می‌پردازد. هر اثر در این نمایش نشان‌دهنده‌ی بیان هنری و ایده‌های ایکدا با استفاده از زبان ریاضی است که تصویری محدود و در عین‌حال لایتناهی از کیهان، فضا و زمان ارائه می‌دهد. 

هر اثر مطابق با فضای معماری موزه نصب شده که نتیجه‌ی آن خلق فضایی متافیزیکی و روحانی است. هدف این نمایش انتقال دیدار‌کننده به دنیایی است که در آن بدن به شکل دیداری و شنیداری جهان را ادراک می‌کند. 

موزه هنرهای معاصر هیروساکی میزبان نمایش آثار ریوجی ایکدا

 نمایش آثار ریوجی ایکدا

نمایش آثار ریوجی ایکدا

میزبان نمایش آثار ریوجی ایکدا در موزه هنرهای معاصر هیروساکی

ریوجی ایکدا (۱۹۶۶، گیفو، ژاپن) هنرمند و آهنگساز ساکن پاریس است که آثار هنری خود را با وام گرفتن از موسیقی و آهنگسازی بین‌المللی خلق می‌کند. آثار او در مراکز بین‌المللی بی‌شماری به نمایش درآمده است. 

مترجم: کیاندخت مسعودی

تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم

 

🏷 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و موزه هنرهای معاصر هیروساکی است. 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد