گزارش تصویری نمایش‌ گروهی معاصرین در گالری اچ

گزارش تصویری نمایش‌ گروهی معاصرین در گالری اچ

یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱

عنوان: معاصرین

گالری: اِچ

کیوریتور: علی زندی شفق

هنرمندان: رضا رینه‌ای، عین‌الدین صادق‌زاده، کوروش قاضی مراد

تاریخ برگزاری: ۲۳ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد۱۴۰۱

ساعات بازدید: ۱۶ تا ۲۰

____
گالری اِچ* در نمایش گروهی معاصرین، آثار هنرمندان رضا رینه‌ای، عین‌الدین صادق‌زاده و کوروش قاضی مراد را ارائه کرده است. کیوریتینگ این نمایش برعهده‌ی علی زندی شفق بوده که در آن آثار نقاشی‌خط و نقاشی را گردآوری کرده است. مجموعه آثار به نمایش درآمده در گالری اِچ از آمیزه‌های هنر خوشنویسی و نگارگری ایرانی الهام گرفته شده است. 

آثار رضا رینه‌ای با حضور شخصیت‌های نگارگری ایرانی و ترکیب آن با خط، بافتی ملموس خلق می‌کند. ترکیب رنگی این آثار با حضور عمده‌ی رنگ سیاه که می‌تواند از خط ایرانی الهام گرفته باشد، صلابت آن را یادآور شود. 

آثار نقاشی خط رضا رینه ای در نمایش معاصرین گالری اچ

آثار عین‌الدین صادق‌زاده برداشتی مینیمال و اکسپرسیو از خوشنویسی ایرانی است که در چهار قطعه‌ی ارائه شده در این نمایش، خطوط شکسته‌ی خوشنویسی ایرانی را در تکرار و متناسب با ترکیب‌بندی هر بوم قرار می‌دهد.  

آثار نقاشی خط عین الدین صادق زاده در نمایش معاصرین گالری اچ

همچنین پنج اثر از کوروش قاضی مراد در این نمایش حضور دارد که با استفاده از پویایی و انعطاف‌پذیری خطوط خوشنویسی ایرانی و انتقال آن بر روی بوم، زیبایی‌شناسی ایرانی را بازنمایی می‌کند. 

آثار نقاشی خط کوروش قاضی مراد در نمایش معاصرین گالری اچآثار نقاشی خط و خوشنویسی کوروش قاضی مراد در نمایش معاصرین گالری اچ

مجموع آثار ارائه شده بر زیبایی‌شناختی هنر ایرانی استوار است و با استفاده از آمیزه‌های آن حس آشناپنداری مخاطب ایرانی را برمی‌انگیزد. 

نمایش معاصرین در گالری اچ

گالری اِچ: کاخ ه یا اِچ (به کاخ اردشیر یکم نیز مشهور است) یکی از کاخ‌های تخت‌ جمشید است که در جنوب غربی تخت‌گاه و در غرب کاخ هدیش قرار گرفته است. 

 

📝 الهه رمضانی مقدم

📷 گل‌سمن مهدیان

🏷 این گزارش به سفارش و با حمایت گالری اِچ تهیه و تنظیم شده است.

🏷 حقوق تصاویر متعلق به گالری‌اینفو است.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد