گزارش تصویری نمایش‌ شادگاهی از آرمین ابراهیم‌پور

گزارش تصویری نمایش‌ شادگاهی از آرمین ابراهیم‌پور

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

عنوان: شادگاهی

گالری: شیدایی

هنرمند: آرمین ابراهیم‌پور

تاریخ برگزاری: ۶ تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

ساعات بازدید: ۱۵ تا ۱۹:۳۰

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

____


گالری شیدایی میزبان مجموعه آثاری از آرمین ابراهیم‌پور با عنوان «شادگاهی» است. آثار او در این نمایش مراقبه‌ای عمیق و درونی است که بیننده را به عشق‌ورزی، زایش، امید و زیبایی دعوت می‌کند. «چشم‌انداز هنر، شادکامی است. چهره، جان جسم است.» -لودویک ویتگنشتاین

نمایش شادگاهی ارمین ابراهیم پور

نمایش‌ شادگاهی از آرمین ابراهیم‌پور در گالری شیدایی

نقاشی و ثبت پرتره جدا از ماهیت زیبایی‌شناختی آن، همواره در جست‌و‌جوی جاودانگی بوده است. امری که سعی در تعالی انسان در جهانی پر از تهدید داشته است. در نمایش «شادگاهی» آرمین ابراهیم‌پور به دنبال رمزگشایی روح است تا با مقوله‌ی تنهایی انسان معاصر، رابطه‌‌ای ساده و بدون تنش میان بیننده و آثارش فراهم سازد. ابراهیم‌پور بر این باور است که آثارش ابژه‌هایی عمیق و ملموس هستند که بیننده را به صلح و مراقبه‌ای درونی دعوت می‌کند. زیبایی‌ای که هنوز می‌توان در ورای جهان ویران آن را یافت و بازنمایی کرد. «شاید آثارم تداعی گفته‌ی تئودور آدرنو باشد که:«در این جهان سرد، هنوز می‌توانیم با یکدیگر سخن بگوییم.»»

نمایش‌ شادگاهی

عنوان این نمایش اشاره‌ای مستقیم به ماهیت این آثار دارد. نقاشی‌هایی که با تلاش برای ایجاد گفتمانی شفابخش به دنبال آن هستند که لحظاتی چند، انسان معاصر درون نقاشی و انسانی که آن را می‌بیند از محیط تنش خارج شوند و مراقبه‌ای از جنس صلح آغاز کنند.

نمایش‌ شادگاهی از آرمین ابراهیم‌پور

آثار آرمین ابراهیم‌پور عمدتا پرتره و فیگور را شامل می‌شوند. آثار او یک تزکیه درونی است که بر سطح بوم تجسم می‌یابد. در نگاه او بیننده و شخصیت آثار می‌توانند در محیطی صلح‌آمیز ارتباط برقرار کنند، یاد بگیرند و التیام پیدا کنند. 

آثار آرمین ابراهیم‌پور

نمایشگاه شادگاهی ارمین ابراهیم پور

برگرفته از بیانیه هنرمند

📝 الهه رمضانی مقدم

 

🏷 این گزارش به سفارش و با حمایت گالری شیدایی تهیه و تنظیم شده است.

 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد