آذین ذوالفقاری برنده‌ی جایزه هنر مستقل آسیا

آذین ذوالفقاری برنده‌ی جایزه هنر مستقل آسیا

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

بنیاد Sovereign آذین ذوالفقاری را برنده‌ی جایزه‌ی هنر مستقل آسیا ۲۰۲۲ معرفی کرد. 

اثر منتخب آذین ذوالفقاری، یک نقاشی هایپررئالیستی با عنوان تراکم (۲۰۲۱) از نمای تیره و تاریک یک آپارتمان است. این آثار به بررسی و بازتعریف مفهوم سیال «خانه» می‌پردازد. مبلغ این جایزه ۳۰۰۰۰ دلار آمریکا است که در رقابت میان ۳۰ هنرمند فینالیست، آذین ذوالفقاری موفق به دریافت این جایزه شد. 

نقاشی آذین ذوالفقاری برنده‌ی جایزه‌ی هنر مستقل آسیا ۲۰۲۲

ذوالفقاری با ابراز خوشحالی از کسب این جایزه گفت: «برای من این لحظه بسیار مهم و قابل توجه است، چراکه پیش از این در خارج از ایران نمایشگاهی نداشته‌ام. از اینکه پیام آثارم توسط هیئت داوران شنیده شده است، هیجان‌زده هستم.»

همچنین فائزه بهارلو، هنرمند ایرانی توسط بنیاد Sovereign به‌عنوان برنده‌ی جایزه هنر زنان ووگ هنگ کنگ معرفی شد. مبلغ این جایزه ۵۰۰۰ دلار آمریکاست که به فینالیست برتر زن تعلق می‌گیرد. 

در رقابت امسال، گروهی متشکل از ۷۶ متخصص هنر از سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه، ۲۷۸ هنرمند را برای نامزدی این رقابت معرفی کردند. این تعداد توسط هیئت داوران به ۳۰ فینالیست از ۱۶ کشور تقلیل پیدا کرد. آثار هنرمندان فینالیست امسال از ۲۶ تا ۲۹ مه در مرکز هنرِ مجموعه‌ی همایش‌ها و نمایشگاه‌های هنگ کنگ ارائه خواهد شد. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: OCULA

 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد