بررسی اصالت ۲۵ قطعه منسوب به باسکیا

بررسی اصالت ۲۵ قطعه منسوب به باسکیا

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

اف‌بی‌آی اصالت ۲۵ اثر منسوب به باسکیا که در موزه هنر اورلاندو نگهداری می‌شود را بررسی می‌کند. 

تیم جرایم هنری اف‌بی‌آی در حال بررسی اصالت ۲۵ قطعه‌ی منسوب به ژان میشل باسکیا هستند که در ماه فوریه در موزه هنر اورلاندو به‌عنوان آثار گمشده‌ی این هنرمند، رونمایی شد. این آثار در حال حاضر در نمایش موزه با عنوان «قهرمانان و هیولاها: ژان میشل باسکیا» برای مخاطبان در دسترس هستند. 

پرسش‌های متعددی درباره‌ی اصالت این آثار مطرح شده است. روزنامه‌ی نیویورک تایمز پس از اولین نمایش این آثار شبهات قابل توجهی را مطرح کرد: یکی از کارشناسان مطرح به تایمز گفت حروف FedEx -معمولا بر روی مقوای این برند حک می‌شود- که روی یک تکه مقوا از کارهای منسوب به باسکیا دیده است، تا سال ۱۹۹۴ یعنی شش سال پس از مرگ هنرمند، توسط این شرکت مورد استفاده قرار نگرفته است. 

در احضاریه فدرال به موزه هنر اورلاندو، ا‌ف‌بی‌آی مجاز است تمام روابط داخلی و خارجی بین کارمندان موسسه و صاحبان آثار را بررسی کند. این مجوز شامل مکاتبات کارشناسانی که درباره‌ی اصالت آثار با آن‌ها مشورت شده است و سوابق هیئت امنای این موزه نیز می‌شود. هرچند دامنه و اهداف اف‌بی‌آی در این تحقیقات نامشخص است اما طبق گزارش تایمز، بررسی‌ها بر روی صاحبان آثار که گفته‌اند قصد فروش آن‌ها را دارند، متمرکز است. 

موزه در دفاع از مشروعیت آثار سابقه‌ی خرید و فروش آن را توسط مالک قبلی، مامفورد یادآور شده است. اگر اصالت این آثار تایید شود این مجموعه تا حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارزش پیدا خواهد کرد.

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: ARTnews

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد