افتتاح پنجمین هفته‌ی معماری اسپانیا در خانه هنرمندان ایران

افتتاح پنجمین هفته‌ی معماری اسپانیا در خانه هنرمندان ایران

یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش روابط‌ عمومی خانه هنرمندان ایران، مراسم افتتاحیه پنجمین هفته معماری اسپانیا عصر روز پنجشنبه ۱۹ خرداد‌ با حضور سفرای کشورهای مختلف و جمعی از علاقه‌مندان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آنخل لوسادا فرناندس سفیر کشور اسپانیا در ایران به ایراد سخن پرداخت و با ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویدادهایی، سابقه‌ی روابط و تاثیرات فرهنگی میان ایران و اسپانیا را متذکر شد. سپس به سابقه و رزومه دو معمار اسپانیایی، استانیسلاو روکا و فرانسیسکو مانگادا اشاره کرد. 

در ادامه و به ترتیب استانیسلاو روکا و فرانسیسکو مانگادا سخنرانی کردند. استانیسلاو روکا در ابتدا نسبت به حضورش در ایران و این رویداد ابراز خرسندی کرد و از علاقه‌ی خویش به ایرانیان گفت و در انتها با نشان دادن ماکت‌هایی به نقد و بررسی معماری آن‌ها پرداخت. 

فرانسیسکو مانگادا نیز به ماهیت فرهنگی معماری اشاره کرد و از هویت و هویت‌زدایی در معماری سخن گفت: « معماری این قابلیت را دارد که جامعه را متحول و شرایط زندگی افراد را بهتر کند، متاسفانه هم‌اکنون شاهد معمارانی هستیم که به ظاهر توجه می‌کنند. این افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ معمارانی که به اهداف سودجویانه فکر می‌کنند و دسته دوم آنهایی که می‌خواهند خود را معرفی کنند اما ما به عنوان معمار باید به یک سری واقعیت‌های ملموس، انتظارات سیاسی و اجتماعی، شرایط اقتصادی، صنعتی و... پاسخ بدهیم همینطور از همه مهم‌تر باید یک پاسخ فنی به اتفاقاتی که می‌افتند، بدهیم چون معمارها سازنده هستند.»

در انتهای این سخنرانی این دو معمار به پرسش‌های مخاطبان پاسخ دادند. 

پایان‌بخش این مراسم افتتاح نمایشگاه آثار پنجمین هفته معماری اسپانیا بود که تا ۲۳ خرداد میزبان علاقه‌مندان است.

افتتاح پنجمین هفته‌ معماری اسپانیا در خانه هنرمندان ایران

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: سایت رسمی خانه هنرمندان ایران

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد