کشف دوباره‌ی شاهکار گمشده‌ی رنسانس

کشف دوباره‌ی شاهکار گمشده‌ی رنسانس

یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

شاهکار گمشده‌ی رنسانس در خانه‌ی یک زن ۹۰ ساله پیدا شد.

یک تابلوی نقاشی گمشده منسوب به یکی از پیروان نقاش ایتالیایی دوره رنسانس، فیلیپینو لیپی در خانه‌ی ییلاقی یک زن ۹۰ ساله پیدا شد و در حراج داوسنز لندن به قیمت ۳۲۱۰۰۰ دلار به فروش رسید. 

این نقاشی رنگ روغن با عنوان «تصویر مدونا و کودک» متعلق به قرن پانزدهم میلادی است و مریم مقدس را با نوزادش و دو فرشته نشان می‌دهد.

لیپی کوچک پسر نامشروع کشیش و نقاش معروف فرا فیلیپو لیپی بود که به خاطر نقاشی‌هایش از مریم مقدس شهرت داشت. لیپی بزرگ همچنین نقاش افسانه‌ای رنسانس ساندرو بوتیچلی را آموزش داد. 

«تصویر مدونا و کودک» متعلق به زنی ۹۰ ساله، مبتلا به زوال عقل است. او سال گذشته به خانه سالمندان نقل مکان کرد و پس از آن داوسنز اشیای خانه را برای حراج مورد بررسی قرار داد تا عواید آن خرج هزینه‌های درمان این زن ۹۰ ساله شود. این نقاشی که احتمالا صاحب آن از اهمیت آن بی‌اطلاع بود، حدود ۳۰ سال پیش در زمان مرگ پدرش به او رسیده بود. 

درآمد حاصل از فروش ۳۲۱ هزار دلاری این نقاشی صرف مراقبت و درمان این زن خواهد شد. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: ARTnews

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد