کشف ابزار مراسم قربانیِ سلسله شانگ

کشف ابزار مراسم قربانیِ سلسله شانگ

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

باستان‌شناسان ۱۳۰۰۰ اثر از سلسله‌ی شانگ را کشف‌کرده‌اند که اغلب آن‌ها در مراسم قربانی استفاده می‌شده است. 

باستان‌شناسان ۱۳۰۰۰ اثر فرهنگی از محوطه‌ی باستانی سان‌شینگ‌دویی در نزدیکی چنگدو کشف کرده‌اند. قدمت این آثار مربوط به سلسله شانگ (۱۶۰۰ ق.م تا ۱۰۴۶ ق.م) و مراسم قربانی است. این آثار کشف شده از اهمیت بسیاری برخوردارند و از همین رو یونسکو در فهرست احتمالی ثبت میراث جهانی خود، محوطه‌ی سان‌شینگ‌دویی را قرار داده است. 

در میان آثار کشف شده از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، هشت گودال کوچک که با سنگر از آن‌ها محافظت می‌شده و همچنین گودال‌های دیگر که برای مراسم قربانی استفاده می‌شده است، وجود دارد. در این گودال‌ها ۱۳۰۰۰ اثر کشف شده است که ۳۱۵۵ اثر سالم هستند. 

کشف ابزار مراسم قربانی سلسله شانگ

مدیر موسسه تحقیقاتی آثار فرهنگی و باستان‌شناسی سان‌شینگ‌دویی، ران هونگلین، اظهار داشت: «اغلب آثاری ک در سان‌شینگ‌دویی کشف شده است در دیگر مناطق  نیز دیده شده‌اند که شواهدی مبنی بر تبادل اولیه و ادغام تمدن چینی هستند.»

ابزار مراسم قربانی سلسله شانگ

یک محراب برنزی سه فوتی نیز در یکی از گودال ها کشف شد و گمان می رود که محراب قربانی باشد.

ژائو هائو، دانشیار دانشگاه پکن، گفت: «مجسمه‌ها بسیار پیچیده و انتزاعی هستند و دنیای پریان را منعکس می‌کند و تنوع و غنای تمدن چین را نشان می‌دهند.»

ویرانه‌های سان‌شینگ‌دویی، در دهه ۱۹۲۰ کشف شد و به‌عنوان یکی از بزرگترین یافته‌های باستان‌شناسی قرن بیستم شناخته می شود که قدمت آن به ۴۵۰۰ سال می‌رسد.

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: artnet

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد