نگرانی‌ها درباره‌ی اصالت آثار فرانسیس بیکن

نگرانی‌ها درباره‌ی اصالت آثار فرانسیس بیکن

جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

در یک اعلامیه ناگهانی از سوی تیت، اعلام شد که مجموعه‌ای که توسط یکی از نزدیکان بیکن به این موزه اهدا شده است، حذف خواهد شد. 

تنها پس از دو ماه از ارائه طرح اولیه‌ی بری ژول (مردی بریتانیایی که در سال ۱۹۷۸ با بیکن دوست شد) برای اهدای گروهی از آثار فرانسیس بیکن و رد شدن نمایش این مجموعه توسط موزه، این اعلامیه منتشر شده است. ژول اظهار کرده است که به خاطر این وقفه، به صورت قانونی از تیت شکایت خواهد کرد. 

در سال ۲۰۰۴، حدود ۱۲۰۰ نقاشی از بیکن با ارزش تخمینی ۱۵.۱ میلیون دلار از سوی ژول به تیت اهدا شد. طبق قراری مشخص تیت موظف بود که پس از یک دوره فهرست‌بندی سه ساله آثار، آن‌ها را به نمایش عمومی می‌گذارد. اما این نمایش هرگز محقق نشد و اکنون پس از گذشت چند سال تیت اعلام کرده است که این مجموعه را به ژول بازمی‌گرداند. 

در بیانیه‌ای که از سوی تیت در روزنامه هنر منتشر شد، این موزه اظهار داشت: «این آثار اهدایی توسط مورخان هنر مورد بررسی واقع شده و تردید‌های معتبری درباره‌ی ماهیت و کیفیت آثار ایجاد کرده است.» و در ادامه بیان کرده است که از هرچه در توان دارد برای بهبود درک عمومی از هنر بیکن، استفاده می‌کند. هرچند که ژول هرگونه ادعایی مبنی بر خدشه در اصالت آثار را رد کرده است. 

تردیدها پس از انتشار اولیه‌ی گزارش‌ها مبنی بر بررسی اصالت آثار، افزایش یافته است. 

ژول اظهار داشته است که گروه دیگری از آثار بیکن که شامل ۱۵۰ طراحی، ۱۰ نقاشی و سایر موادی (فایل‌های صوتی) که در مجموعه خود دارد را پس از درگیری با موسسه‌ی تیت لندن به آرشیو ملی مرکز پمپیدو فرانسه اهدا خواهد کرد. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: ARTnews

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد