موزه فرش تعطیل شد

موزه فرش تعطیل شد

یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱

موزه فرش از تاریخ ۲۹ خرداد تا ۵ تیر‌ماه ۱۴۰۱ تعطیل است. 

مطابق اطلاعیه‌ی منتشر شده در صفحه‌ی اینستاگرام موزه فرش ایران این موسسه از یک‌شنبه ۲۹ خردادماه تا یک‌شنبه ۵ تیرماه به علت تعطیلات و بازسازی تعطیل است. 

این تعطیلی موقت، پس از انتقادهایی که در فضای مجازی نسبت به وضعیت موزه فرش اتفاق افتاده بود، رخ داد. بسیاری از بازدیدکنندگان از نحوه‌ی نمایش فرش‌ها در سالن‌های تاریک، دمای بالای سالن‌ها، خرابی ترانسفورماتور برق و سیستم تهویه و عدم نظافت موزه معترض شده بودند. بسیاری نیز از عدم نمایش گنجینه‌های نفیس و اهدایی (مانند اثر اهدایی پرویز تناولی) سخن گفته‌اند. 

پس از تغییر مدیریت این موزه که در مهرماه سال ۱۴۰۰ رخ داد، نخستین اقدام ایشان تبدیل حوض موزه به باغچه و انتقال فرش‌های بزرگ موزه به مخزن بود. 

موزه فرش در سال ۱۳۵۶، با هدف توسعه فرهنگی شهر تهران با معماری عبدالعزیز فرمانفرمائیان در حاشیه پارک لاله تهران، ساخته شد. طرح محوطه‌ی موزه فرش نیز توسط کامران دیبا ارائه شد که شامل حوضچه‌های وضو در دو نبش چهارراه و پیاده‌راه به موزه، نمازخانه، پله‌های ورودی به موزه‌ی فرش و دروازه‌ی ورود به پارک است که در سال ۱۳۵۷ آماده شد.

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: صفحه‌ی موزه

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد