گزارش تصویری نمایش نیلوفرهای آبی و گل‌های لاله از داریوش یکتایی و ژوانگ هونگ یی

گزارش تصویری نمایش نیلوفرهای آبی و گل‌های لاله از داریوش یکتایی و ژوانگ هونگ یی

دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱

عنوان: نیلوفرهای آبی و گل‌های لاله

گالری: شعله عبقری

هنرمند: داریوش یکتایی و ژوانگ هونگ یی

تاریخ برگزاری: ۲ تیر تا ۱ مرداد ۱۴۰۱

____

نمایش «نیلوفرهای آبی و گل‌های لاله» از داریوش یکتایی و ژوانگ هونگ یی در گالری شعله عبقری  به ارائه‌ی آثار ملهم از طبیعت یکتایی و ژوانگ می‌پردازد. گالری شعله عبقری سعی کرده است با ترکیب آثار این دو هنرمند یک سفر شفابخش را برای مخاطب به ارمغان آورد.

نمایش نیلوفرهای آبی و گل‌های لاله از داریوش یکتایی و ژوانگ هونگ یی

داریوش یکتایی، کارش را با رنگ‌آمیزی به شیوه‌ی ایمپاستوی ضخیم (پرداخت‌های ماهرانه و حجیم از صحنه‌های رنگی) آغاز می‌کند. سپس به خلق عناصر بصری خود می‌پردازد. مخاطب می‌تواند از چند جهت اثر را ببیند و با آن گفتمانی جدید آغاز کند. یکتایی «نیلوفرهای آبی» را از برکه‌های اطراف خانه‌اش در ساگ هاربر الهام گرفته است. او در این مجموعه با زبانی ملایم و صلح آمیز طبیعتی که می‌بیند را به تصویر می‌کشد.  

نمایش نیلوفرهای آبی و گل‌های لاله از داریوش یکتایی

نمایش نیلوفرهای آبی و گل‌های لاله از داریوش یکتایی در گالری شعله عبقری

آثار ژوانگ هونگ یی از مناظر هلند تاثیر گرفته‌اند و متشکل از کاغذ برنج و ترکیب رنگدانه‌ها، روغن و رنگ اکریلیک هستند. ژوانگ این کاغذها را به هزاران شکوفه تبدیل کرده است که با حرکت چشم مخاطب به ظرافت تغییر شکل می‌دهند. این آثار علاوه بر نمایان کردن احساسات اصیل این هنرمند، روند پرزحمت او در شکل دادن کاغذ را یادآور می‌شود. درون‌مایه‌ی گل در تمامی آثار او غالب است که شاید از فرهنگ چینی و معانی و عواطف گل در آن ریشه دارد.

نمایش نیلوفرهای آبی و گل‌های لاله از ژوانگ هونگ یی

آثار ژوانگ هونگ یی در نمایش نیلوفرهای آبی و گل‌های لاله نمایش نیلوفرهای آبی و گل‌های لاله از ژوانگ هونگ یی در گالری شعله عبقری

داریوش یکتایی (۱۹۷۳، نیویورک، ایالات متحده) در دانشگاه ایالت سن‌دیه‌گو، دانشگاه آمریکایی در پاریس و کالج غربی لس‌آنجلس تحصیل کرده است. او تاکنون نمایش‌های گروهی و انفرادی بسیاری را در آمریکا و انگلستان ارائه کرده است.

 

مترجم: امیر مصباحی

تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم

🏷 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و گالری شعله عبقری است.

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد