کشف نخستین سلف پرتره‌ی ون‌ گوک

کشف نخستین سلف پرتره‌ی ون‌ گوک

جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱

نخستین سلف‌پرتره‌ی ون‌ گوک در لایه‌های زیرین نقاشی زن دهقان کشف شد. 

مرمت‌گران گالری ملی اسکاتلند در هفته‌ی گذشته با استفاده از فناوری اشعه ایکس به یک کشف مهم دست یافتند: سلف‌پرتره‌ای از ونسان ون گوک در زیر یک نقاشی ساده از یک زن دهقان که حدود یک قرن پیش خلق شده است، قرار داشت. 

نکته‌ی قابل توجه‌ در این کشف این واقعیت است که این سلف‌پرتره به احتمال زیاد نخستین نقاشی ون گوک است.

سلف‌پرتره‌ی پنهان ون‌ گوک با لایه‌هایی از چسب و مقوا پنهان شده بود که احتمالا به دلیل صرفه‌جویی ون گوک در استفاده از مواد کارش -به دلیل مشکلات مالی‌ای که ون‌ گوک همواره از آن رنج می‌برد- اتفاق افتاده است.

این سلف‌پرتره که توسط فناوری اشعه ایکس کشف شد، ون گوک را با دستمال گردن و کلاه لبه‌دار به تصویر می‌کشد و به خاطر به تصویر کشیدن گوش چپی که سه سال پس از خلق پرتره زن دهقان در سال ۱۸۸۵، بریده شد، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

تاکنون سلف‌پرتره‌های شناخته‌شده‌ی ون گوک متعلق به سال ۱۸۸۶(تاریخ مهاجرت او به پاریس و کشف امپرسیونیسم) و سال‌های پس از آن بود. اما این کشف ثابت می‌کند که این نخستین سلف‌پرتره‌ای است که ون گوک از خود به جای گذاشته است. 

به نظر می‌رسد این اثر بخشی از یک مجموعه از پنج تصویر شناخته شده دیگر باشد که در مجموعه موزه ون گوک در هلند نگهداری می‌شود. 

این اثر به‌عنوان بخشی از فرایند مستندنگاری در آماده‌سازی نمایش تابستانی امپرسیونیسم فرانسوی در آکادمی سلطنتی اسکاتلند اسکن شد. 

کار جدا سازی این دو اثر، فرایند ظریفی را از سوی مرمت‌گران می‌طلبد و باید مطمئن شوند که به نقاشی اصلی آسیب نمی‌رسانند. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: artnet

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد