گزارش تصویری نمایش نهال سبزی که سنگ را می‌شکافد از کریستین هاوارد ساندوال

گزارش تصویری نمایش نهال سبزی که سنگ را می‌شکافد از کریستین هاوارد ساندوال

یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱

عنوان: نهال سبزی که سنگ را می‌شکافد

گالری: پاراس هاینن، لس آنجلس، آمریکا

هنرمند: کریستین هاوارد ساندوال

تاریخ برگزاری:از ۶ خرداد تا ۲۵ تیر ۱۴۰۱

____

نمایش انفرادی «نهال سبزی که سنگ را می‌شکافد» نخستین نمایش انفرادی کریستین هاوارد ساندُوال در گالری پاراس هاینن است. این نمایش شامل طراحی‌های معمارانه، مجسمه‌ها و فیلم‌های تجربی این هنرمند است که سعی می‌کند به واسطه‌ی آن‌ها آگاهی جمعی نسبت به طبیعت را بازگرداند. 

نمایشگاه نهال سبزی که سنگ را می‌شکافد

نمایش نهال سبزی که سنگ را می‌شکافد از کریستین هاوارد ساندوال

آثار تجسمی هاوارد ساندوال با پیوند ذاتی، زمین و بدن و تاریخ پیچیده‌ی آن آغاز می‌شود. همچنین هاوارد با استفاده از داستان اجداد خود که مستعمره‌نشینان اولیه‌ی آمریکای شمالی بوده‌اند، مستندات و گزارش‌های پاک‌سازی را کاوش می‌کند. آثار هنری او با آمیزه‌های شاعرانه می‌کوشد رابطه‌ی عمیق و وابسته‌ی زمین و مکان را به بشر یادآوری کند. 

زمین، در مقام یک هستیِ دائما در تحول، نقشی اساسی در زبان بصری هاوارد ساندوال ایفا می‌کند. خشت خام مدیوم اصلی او است که ویژگی‌های ذاتیِِ آن جریانات بوم‌شناختی، تاریخی و تبارشناسی را کاوش می‌کند. گِلی که برای خشت استفاده می‌شود نیازمند یک فرایند کلی است که در نهایت آن را به محصولی قابل استفاده تبدیل کند. او با بررسی این فرایند، بر تاریخ کار اجباری که عامدانه حذف شده است، زمین‌دزدی و نسل‌کشی‌های خشونت‌باری که مردمان بومی تجربه کرده‌اند، می‌پردازد. 

هاوارد ساندوال در این مجموعه آثار، فضای معمارانه‌ی میشِن سولِداد (ماموریت سولداد) را با تمرکز بر محل زندگی اجدادش بازسازی می‌کند. این چشم‌اندازهای دقیق، نماها و گذرگاه‌های مسطح را در فواصل مختلف به تصویر می‌کشند. استفاده از پوشش سبز در اثر «آتش» و «پس از آتش» فضایی بدیع خلق می‌کند و درکی تازه به ارمغان می‌آورد.

این هنرمند خشت خام را بر روی وینیل، کاغذ و پانل قرار می‌دهد و سپس لایه‌هایی که یادآور جریان‌های تاریخی است، جدا می‌کند تا فضاهای بکر را آشکار کند. 

نمایشگاه نهال سبزی که سنگ را می‌شکافد از کریستین هاوارد ساندوال در لس آنجلس

چشم‌اندازهای فیلم‌های هاوارد ساندوال، پیچیدگی‌های تجربی خود را نمایان می‌کنند. او با دغدغه‌‌ی اخلاقی شئ‌انگاری، از فرم‌های دیدمان و توصیف عکاسانه‌ی سنتی گریزان است تا از یک نگاه شهوت‌زده بپرهیزد. هاوارد ساندوال در اثر «نینیواس به این‌جا تعلق دارد»، مخاطب را با پای برهنه از میان مزارع و خرابه‌های میشن سولداد در مسیرهای خط‌کشی شده هدایت می‌کند و به کشف، بازیابی و پیوند گذشته و حال می‌پردازد. 

این هنرمند در پژوهش درباره‌ی گونه‌شناسی معماری سلطنتی، حضور مستمر سازه‌های میسیونری اسپانیایی را بازشناسایی می‌کند و در عین توجه به جنبه‌ی عاطفی چشم‌انداز، به ماهیت بومی عاملیت می‌بخشد. این آثار تداوم و ماهیت سازه‌ها را به‌عنوان نمادی استعاره‌ای از اجداد هاوارد ساندوال در نظر می‌گیرند. فرایند تکرار و تجربه در استفاده از این مدیوم، فضایی گسترده برای ایده‌های فراوان او ایجاد می‌کند تا با تمام ظرفیت خود به گفتمان بپردازند. این تاریخ‌ها که با هویت و در ارتباط با زمین درهم‌تنیده‌ شده‌اند، پیچیدگی‌های آثار هنری او هستند. 

نمایش نهال سبزی که سنگ را می‌شکافد از کریستین هاوارد ساندوال در گالری پاراس هاینن

آثار هنری کریستین هاوارد ساندوال در نمایش نهال سبزی که سنگ را می‌شکافد

کریستین‌ هاوارد ساندوال (۱۹۷۵، کالیفرنیا)، هنرمند میان‌رشته‌ای و دانش‌آموخته‌ی کارشناسی رشته هنرهای زیبا از موسسه پرت و کارشناسی ارشد از مدرسه‌ی جدید طراحی پارسونز است تاکنون نمایش‌های بسیاری را سطح ملی و بین‌المللی ارائه کرده است. او اکنون به‌عنوان استادیار هنرهای میان‌رشته‌ای در دانشکده‌یِ هنر اُدِن در دانشگاه امیلی فعالیت می‌کند. 

 

مترجم: امیر مصباحی

تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم

 

🏷 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و گالری پاراس هاینن است. 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد