پرتره‌های شادی قدیریان در «یک قرن استودیوی هنرمند»

پرتره‌های شادی قدیریان در «یک قرن استودیوی هنرمند»

یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱

گالری وایت‌چپل در نمایش اخیر خود، استودیوی هنرمندان را طی ۱۰۰ سال بررسی می‌کند. 

گالری‌ وایت‌چپل با تمرکز بر استودیوی هنرمندان که می‌تواند یک کارخانه متروکه یا یک اتاق زیر‌شیروانی یا یک میز آشپزخانه باشد، اما هنر بزرگ زمان ما در آن خلق می‌شود؛ این نمایش چندرسانه‌ای با بررسی صد ساله استودیوی هنرمندان برجسته دنیا استودیوی هنرمند را به‌عنوان یک اثر هنری بزرگ معرفی می‌کند.

این نمایش شامل نقاشی‌، مجسمه، چیدمان و ویدئوهایی است که استودیو را به‌عنوان یک اثر هنری به تصویر می‌کشد و مستندهایی درباره آتلیه‌های هنرمندان که توسط عکاسان و فیلم‌سازان مشهور جهان تولید شده است، ارائه می‌کند. 

در این نمایش بیش از ۱۰۰ اثر از بیش از ۸۰ هنرمند و گروه از آفریقا، استرالیا، آسیای جنوبی، چین، اروپا، ژاپن، خاورمیانه، آمریکای شمالی و جنوبی گردآوری شده است. از میان این هنرمندان می‌توان به چهره‌های مدرن چون فرانسیس بیکن، لوئیز بورژوا، پابلو پیکاسو، اگون شیله و اندی وارهول تا چهره‌های معاصری چون ولید بشتی، لیزا بریس و کری جیمز مارشال اشاره کرد. 

در این میان پرتره‌های استودیویی شادی قدیریان (۱۹۷۴، ایران) هنرمند ایرانی در کنار پرتره‌های زنانه مکیتا آهوجا (۱۹۷۶، آمریکا) و لیزا بریس (۱۹۶۸، آفریقای جنوبی) به نمایش گذاشته شده است.
 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: artlyst

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد