گزارش تصویری نمایش باربارا کروگر

گزارش تصویری نمایش باربارا کروگر

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

عنوان: باربارا کروگر

گالری: دیوید زوییرنر، نیویورک، آمریکا

هنرمند: باربارا کروگر

تاریخ برگزاری: از ۹ تیر تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

____

نمایش انفرادی «باربارا کروگر» در گالری دیوید زوییرنر آثار اخیر هنرمند مشهور آمریکایی را ارائه می‌کند. این نمایش در سه فضای این گالری برگزار می‌شود و این نخستین نمایش این هنرمند در این گالری است. این نمایش شامل ویدئو، چیدمان‌های بزرگ، چیدمان‌ شنیداری و کاغذ‌دیواری وینیلی است. 

نمایش انفرادی «باربارا کروگر» در گالری دیوید زوییرنر

کروگر با زبان بصری منحصربه‌فردش، استفاده از تصاویر، متن و تکنولوژی به‌عنوان ابزار ارتباط، مخاطب را مستقیم و قدرتمندانه درگیر آثارش می‌کند و ساختارهای اجتماعی که بر زندگی ما سایه افکنده را به چالش می‌کشد. این نمایش بار دیگر بر اهمیت فرهنگی زبان آیکونیک کروگر و نوآوری رادیکال او در استفاده از تصاویر و واژگان تاکید می‌کند. 

نمایشگاه باربارا کروگر

در این نمایش یک چیدمان ویدئویی جدید «بدون عنوان (بدون شرح)» (۲۰۲۰)، ارائه شده است. در این اثر مسحورکننده کروگر متن، تصویر و جلوه‌های صوتی را با مجموعه‌ای از میم‌ها* و عناصر اصلی اینترنت ترکیب کرده است. این اثر طیف گسترده‌ای از سلفی‌های محو‌شده و عکس‌های انیمیت‌شده‌ی گربه‌ها را در بر می‌گیرد. موارد مصرفی محتوا در قرن بیست‌و‌یکم. 

نخستین نمایشگاه باربارا کروگردر گالری دیوید زوییرنر امریکا

برخی از آثار شناخته‌شده‌ی کروگر که پیش از این تصاویر ایستا بوده‌اند در این نمایش در قالب دیجیتال و در تعامل با پارادایم‌ تصویری حال حاضر به آثار ویدئویی تبدیل شده‌اند. کروگر از سال ۲۰۰۹ مجموعه‌هایی از «بازپخش‌های» انیمیشنی خلق کرد که هرکدام با جلوه‌های صوتی تاثیرگذار تکمیل شده بودند و در این مجموعه کلاژهای آیکونیک کروگر از دهه ۱۹۸۰ در این قالب جدید ترجمه شده است. 

نمایشگاه باربارا کروگر در امریکا

این نمایش مصادف با نمایش چیدمانی بزرگ و مکان‌محور از این هنرمند با عنوان «باربارا کروگر: به تو فکر می‌کنم، نه منظورم خودم است، نه منظورم توست»، در سالن مرکزی خانواده مارون در موزه هنرهای مدرن نیویورک است که از تاریخ ۲۵ تیر تا ۱۲ دی برگزار می‌شود. 

باربارا کروگر (۱۳۲۳، نیوجرسی، آمریکا) تحصیل کرده‌ی دانشگاه سیراکوز و مدرسه طراحی پارسونز نیویورک، در سال ۱۳۴۴ در دپارتمان طراحی مادمازل کار خود را آغاز کرد و در همین دپارتمان شیوه‌ی بیان هنری خود را در استفاده از عکس‌ها و کلمات پرورش داد. نخستین نمایش آثار این هنرمند در دوسالانه ویتنی در سال ۱۳۵۱ برگزار شد و در سال بعد نمایش انفرادی خود را در فضای هنرمندان نیویورک ارائه کرد. پس از آن به‌عنوان یکی از هنرمندان معاصر و مهم آمریکا شناخته شد و نمایش‌های انفرادی بسیاری را برگزار کرد. 

 

 

میم*: (به انگلیسی: meme) یا مِم (به فرانسوی: mème) ایده یا رفتار یا روشی است که از طریق فرهنگ از فردی به فرد دیگر منتشر می‌شود – اغلب با هدف انتقال یک پدیده‌ی مشخص، موضوع یا معنایی که توسط آن بازنمایی می‌شود. یک میم به عنوان واحدی عمل می‌کند برای انتقال ایده‌های فرهنگی، نمادها، یا رسم‌هایی که قابل انتقال هستند از ذهنی به ذهن دیگر از طریق نوشتار، سخنرانی، ژست‌ها، مناسک یا سایر پدیده‌های تقلیدپذیر با مضمونی قابل تقلید.


 

مترجم: کیاندخت مسعودی

تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم

 

🏷 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و گالری دیوید زوییرنر است.

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد