در تصاویر: آثار هنر معاصر از هنرمندان بومی لاتین

در تصاویر: آثار هنر معاصر از هنرمندان بومی لاتین

دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

نمایش «سواره‌ی صحرا» در موزه هنر فونیکس به هنر معاصر هنرمندان لاتین و بومی منطقه می‌پردازد و بر فرهنگ استفاده از خودرو و اسکیت‌برد در جنوب غربی آمریکا و تاثیر آن در هنر معاصر متمرکز است. 

بسیاری از چیدمان‌های این نمایش با الهام از شور و هیجان استایل «lowrider»، مفهوم سفارشی‌سازی آن به‌عنوان یک خروجی خلاقانه و نمایش‌های مبتنی بر هویت جمعی خلق شده‌اند. 

گیلبرت ویکاریو، کیوریتور این نمایش، در بیانیه‌ای این نمایش اظهار داشته است: «امیدوارم دیدار‌کنندگان تاثیر فرهنگ محلی را بر هنرمندان جنوب غربی را درک کنند و این قطعه تاریخی از سرزمینی که در آن متولد شده‌اند قدردانی کنند.»

یکی از برجسته‌ترین آثار این نمایش «رز پینیاتا (II) کولی» از جاستین فاولا؛ مجسمه‌ای بزرگ از یک خودرو است که به سبک پینیاتا* برای این نمایش سفارش داده شده است. 

*​​پینیاتا (به اسپانیایی: Piñata) نام نوعی جعبه یا محفظه‌است که در جشن‌های اسپانیایی‌زبان‌ها در آمریکای لاتین، مکزیک و در ایالات متحده آمریکا استفاده می‌شود. معمولاً، پینیاتا متشکل از یک محفظه مقوایی رنگارنگ است که به شکلهای مختلفی ساخته می‌گردد، و محتوای شکلات و شیرینی جاسازی شدهٔ فراوانی است. پینیاتا را از سقف آویزان کرده و کودکان با چوب به آن می‌زنند تا اینکه جعبه شکافته گردیده و شکلات و نقل و نبات از آن فرو می‌ریزد و موجب شادی و پایکوبی کودکان می‌گردد.

چیدمان داگلاس مایلز با عنوان «شما در سرزمین بومی اسکیت می‌رانید» شامل بردهای اسکیتی است که در کنار آن عکس‌هایی از جامعه محلی او نشان می‌دهد. -فینیکس نیو تایمز این اثر را «یادآوری بی‌نظیر مکان» نامید. 

یکی دیگر از آثار برجسته‌ی این نمایش «ترابانتینو» (۲۰۱۰-۲۰۰۲) از لیز کوهن است. کوهن هشت سال تمام صرف ادغام دو وسیله‌ نقلیه نامتجانس کرد. او یک ترابانت آلمان شرقی و یک شِوِرت ال‌کامینو را با یکدیگر ترکیب کرد. 

عکس‌های این نمایش را در ادامه ببینید.

نمایش سواره‌ی صحرا

Installation view of Justin Favela, Gypsy Rose Piñata (II) (2022). Courtesy of the Phoenix Art Museum. Photo: Airi Katsuta.

نمایش سواره‌ی صحرا در موزه هنر فونیکس

Installation view of Justin Favela, Gypsy Rose Piñata (II) (2022). Courtesy of the Phoenix Art Museum. Photo: Airi Katsuta.

آثار هنر معاصر از هنرمندان بومی لاتین

Justin Favela, Seven Magic Tires (Phoenix) (2022). Courtesy of the Phoenix Art Museum, Photo: Airi Katsuta.

نمایشگاه سواره صحرا

Jose Villalobos, QueeRiders (2022). Courtesy of the Phoenix Art Museum. Photo: Airi Katsuta.

چیدمان نمایش سواره صحرا

Margarita Cabrera, Agua que no has de beber dejala correr (Water That You Should Not Drink, Let It Run) (2006–22). Collection of the artist and courtesy of Tally Dunn Gallery, Dallas.

آثار هنر معاصر از هنرمندان بومی لاتین در نمایش سواره صحرا

Detail of Margarita Cabrera, Agua que no has de beber dejala correr (Water That You Should Not Drink, Let It Run) (2006–22). Collection of the artist and courtesy of Tally Dunn Gallery, Dallas.

آثار هنر معاصر از هنرمندان بومی لاتین در نمایشگاه سواره صحرا

Installation view of Douglas Miles, You’re Skating on Native Land (2022). Courtesy of the artist and the Phoenix Art Museum. Photo: Airi Katsuta.

نمایشگاه سواره صحرا از هنرمندان بومی لاتین

Detail of Douglas Miles, You’re Skating on Native Land (2022). Courtesy of the artist and the Phoenix Art Museum. Photo: Airi Katsuta.

چیدمانی از هنرمندان معاصر بومی لاتین

Installation view of Liz Cohen, Trabantimino (2002–10). Courtesy of the Phoenix Art Museum. Photo: Airi Katsuta.

اثار هنرمندان بومی لاتین

Installation view of Liz Cohen, Trabantimino (2002–10). Courtesy of the Phoenix Art Museum. Photo: Airi Katsuta.

نمایش سواره صحرا

Liz Cohen, Gloria Garcetti (2018). Courtesy of the artist.

سواره صحرا

Carlotta Boettcher, Cars in the New Mexico Landscape – 50s Chevy with Tree (1996–98). Collection of the artist. © Carlotta Boettcher.

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: artnet

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد