فراخوان نمایشگاه هنر کاربردی «این چیست این؟»

فراخوان نمایشگاه هنر کاربردی «این چیست این؟»

یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱

آخرین مهلت ارسال آثار برای رویداد یکم سرداب رویا «این چیست این؟» تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ برقرار است.

 

درباره فراخوان نمایشگاه هنر کاربردی «این چیست این؟»

این نمایشگاه با سازمان‌دهی گالری آریا و کیوریتینگ باوند بهپور و آیدین محبوبی‌کیا برگزار خواهد شد و با تمرکز بر هنر کاربردی و مفهوم دلبستگی به اشیایی که معنایی ویژه برای ما دارند، به ارائه‌ی تمام چیزهایی که نشانه‌ای از دلبستگی هستند، می‌پردازد.

بیانیه فراخوان:

همه‌ی ما اشیاء جذابی را می‌شناسیم که مسحورکننده‌اند؛ جادو دارند. ممکن است به چیزی نیرزند اما نزد ما آن‌قدر عزیزند که در اسباب‌کشی به‌دقت بسته‌بندی‌شان کنیم و شخصاً حمل‌شان ‌کنیم. محال است فراموش‌شان کنیم. اگر قرض‌شان بدهیم به یادمان می‌ماند و پس‌شان می‌خواهیم. اگر گم‌شان کنیم جای خالی‌شان همیشه محسوس می‌ماند. در گذشته می‌گفتند این چیزها «شأن» دارند. اگر صفا را هم اضافه می‌داشت می‌گفتند بامزه است و «مزه» دارد. این اشیاء بامزه ممکن است دردی از کسی دوا نکنند اما اگر نباشند نبودشان درد دارد. غالباً عالی ساخته شده‌اند و هرگز یک‌بارمصرف نیستند. شهوت مصرف را دامن نمی‌زنند. منحصربه‌فردند و مانند زیبارویی آرزوی مصاحبت و داشتنشان را به دلها می‌اندازند. خوش‌دست‌اند و ساخته‌ی ذهن آدمی با ذوق و خوش‌دست. نشانه‌ی عشق استاد‌کارند به چیزی که ساخته؛‌ زندگی را ولو ذره‌ای بهتر می‌کنند و باعث می‌شوند کمی بیشتر به زندگی کردن بیرزد. جان دارند و پشت هر کدامشان حکایتی هست. کسی که آنها را می‌بیند می‌گوید: «این دیگه چیه؟ به چه دردی می‌خوره؟» به همین خاطر اسم این فراخوان و نمایشگاه شده است: «این چیست این؟» همانند غزل مولوی، محصولِ شعف و باعث شعف‌اند. در خانه‌ی هر کسی چیزی با چنین شأنی هست. از شما می‌خواهیم عکسی از چنین شیئی را به همراه ماجرایش و اینکه چرا فکر می‌کنید شیئی عالی است برایمان بفرستید. به نام خودتان منتشرش می‌کنیم و اگر قرار شد در نمایشگاه بنشیند، خواهش می‌کنیم خودش را به ما قرض بدهید تا در کنار داستانش نمایش‌اش بدهیم. می‌خواهیم بسنجیم هنوز چه میزان شگفتی در جعبه‌ها و کشوها و فضاهای زیست ما هست و ببینیم با سلیقه‌ی امروزیمان چه چیزهای زیبا و خوشایندی را ساخته‌ایم، انتخاب کرده‌ایم یا نگاه داشته‌ایم. این می‌تواند پایه‌ای بشود برای تدوین رویکردی اینجایی به هنرهای کاربردی، بهتر بتوانیم بدانیم چه چیزهایی را در آینده چه‌گونه بسازیم.

چه افرادی می‌توانند شرکت کنند؟

  • تمامی افرادی که این فراخوان را می‌بینند و چیزی دارند که عمیقا آن را دوست دارند می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند. 

مهلت ارسال آثار:

۱۵ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

شیوه ارسال آثار:

  • یک عکس از شیء مورد علاقه‌ی خود به همراه داستانش و اینکه چرا فکر می‌کنید که خارق‌العاده است برای این فراخوان ارسال کنید. 

  • عکس‌ آثار با مشخصات فرد فرستنده منتشر می‌شود و در صورتی که برای نمایشگاه انتخاب شد به‌صورت امانی به نمایش گذاشته می‌شود. 

  • آثار خود را به آدرس ایمیل ariagallery.opencall@gmail.com ارسال کنید. 

  • ضروری است عنوان ایمیل را به صورت زیر بنویسید:

نام و نام خانوادگی/ رویداد یکم سرداب آریا

 

در صورت وجود هرگونه ابهامی با صفحه‌ی اینستاگرام گالری آریا در ارتباط باشید. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: صفحه‌ی اینستاگرام گالری آریا

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد