گزارش تصویری نمایش‌ صرف مکان حاضر در گالری شیدایی

گزارش تصویری نمایش‌ صرف مکان حاضر در گالری شیدایی

یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

عنوان: صَرفِ مکانِ حاضر

گالری: شیدایی

کیوریتور: صدف کیانی

نمایش گروهی

تاریخ برگزاری: ۴ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۱

ساعات بازدید: ۱۵ تا ۱۹:۳۰

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

____

گالری شیدایی در نمایش گروهی «صَرفِ مکانِ حاضر» با کیوریتوری صدف کیانی به ارائه‌ی آثار پریسیما بهرامی، رامین حفیظی، فروز زارعی، سارا ساسانی، مهسا طریقت پناه، نازلی عباس‌پور، پریا فرخی و ملاحت محب‌خواه می‌پردازد. 

نمایش گروهی صرف مکان حاضر

در نمایش گروهی صرف مکان حاضر اغلب آثار با اتکا به مفاهیم و فرم‌های انتزاعی، مسئله‌ی حضور در مکان را کاوش می‌کند. نقاشی‌های فروز زارعی به‌خوبی عنوان نمایش را به تصویر می‌کشد؛ صرفِ مکانِ حاضر، در یکی از نقاشی‌های زارعی با فرم یک صندلی و یک مکعب مستطیل رو‌به‌رو هستیم که می‌تواند برای هر یک از ما یادآور یک مکان خاص باشد: مدرسه، آتلیه‌ی عکاسی، خانه‌ی مادربزرگ یا غیره.

این عنصر انتزاع است که به مخاطب اجازه‌ی خیال‌پردازی می‌ دهد و بعد از یک جایی برداشت او از اثر متعلق به خود اوست، نه هنرمند.

اثار فروز زارعی در نمایش صرف مکان حاضر

در دیگر آثار این نمایش این مسئله تکرار می‌شود و باز هم با فرم‌هایی مواجه می‌شویم که هر کدام تداعی‌کننده‌ی یک خاطره از مکانی خاص هستند. در آثار این نمایش حضور انسان‌ها وابسته به مکان است. در واقع در چرخه‌ی معنابخشی انسان به فضا و بالعکس مدام این سوال در ذهن مخاطب تکرار می‌شود. دانش‌آموزها مدرسه را تبدیل به مدرسه می‌کنند یا مدرسه دانش‌آموزان را تبدیل به دانش‌آموز؟

این پرسشی بی‌پاسخ است که در این نمایش فرصت تامل درباره‌ی آن وجود دارد. 

نمایش گروهی صرف مکان حاضر در گالری شیدایی

نمایش صرف مکان حاضر

نمایشگاه صرف مکان حاضر در گالری شیدایی

 

📝 الهه رمضانی مقدم

📷 گل‌سمن مهدیان

 

🏷 این گزارش به سفارش و با حمایت گالری شیدایی تهیه و تنظیم شده است.

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد