«ماهی بزرگ» مرتضی نیک‌نهاد در بنیاد هنر شارجه

«ماهی بزرگ» مرتضی نیک‌نهاد در بنیاد هنر شارجه

یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

مجموعه‌ی «ماهی بزرگ» مرتضی نیک‌نهاد در دهمین دوره‌ی عکس بنیاد هنر شارجه به نمایش گذاشته می‌شود. 

دهمین دوره‌ی عکس بنیاد هنر شارجه میزبان مجموعه‌ی «ماهی بزرگ» مرتضی نیک‌نهاد است. این نمایش از تاریخ ۲۵ شهریور تا ۲۰ آذر ۱۴۰۱ در فضای جدید بنیاد هنر شارجه، الحمریه برگزار می‌شود.

نیک‌نهاد درباره‌ی این مجموعه می‌گوید: «در یکی از شب‌های اواسط دهه‌ی ۹۰، مادرم خوابی دید که آغاز دوره‌ی سختی در زندگی ما بود. او از یک بیماری رازآلود رنج می‌برد، بیماری‌ای که پزشکان آن را ناشی از وقایع گذشته‌ی او می‌نامیدند. بیش از یک دهه‌ی بعد، مادرم از خوابی که از همه پنهان کرده بود، صحبت کرد؛ از یک موجود زنده‌ی ناشناخته و وحشتناک که در خواب او به سرعت رشد کرد؛ چیزی شبیه برزخ. مادرم تنها یک‌بار درباره‌ی آن خواب صحبت کرد و همیشه از پاسخ به هر پرسشی درباره‌ی داستان آن شب امتناع می‌کرد. یک هیولا برخلاف میل او همیشه همراهش بوده است. مجموعه‌ی ماهی بزرگ روایتی ذهنی از ۲۰ سال زندگی و مشاهده‌ی من از زندگی روزمره‌ی زنی است که با یک هیولای رام شده و زخمی زندگی می‌کند.»

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: Silk Road Gallery

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد