مصاحبه‌ی طاها حیدری با آرت ایست

مصاحبه‌ی طاها حیدری با آرت ایست

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲

طاها حیدری می‌گوید من نقاشی هایی خلق می کنم که با چگونگی تجلی ایدئولوژی در تجربه زیستن درگیر هستند. به لحظاتی از اشکال علاقه مند هستم که در آن اختلالات بصری حاکی از لحظات ناقص یا شکست خورده نظم ایدئولوژیکی است که حضور خود را آشکار می کند.

من تمایل دارم از اصطلاحات کامپیوتری استفاده کنم تا وجوه دیجیتالی پیچیده خود را برای خودم روشن کنم، بنابراین نقل مکان خود به ایالات متحده را به عنوان به روز رسانی های جدید برای سیستم عامل اصلی می دانم.

دائماً تصاویری را روی تلفنم جمع‌آوری می‌کنم که آن‌ها را پسوند غیر مادی استودیوی خودم می‌دانم. یک جریان بصری پیوسته از پیکسل ها و الگوریتم ها در گوشی من تا اکریلیک و آب روی بوم وجود دارد.

احساس می کردم می توانم از طریق نقاشی در مورد مسائل صحبت کنم. من معمولا نقاشی هایم را با چیزهایی پر کردم که قابل نمایش بود. کاملاً به این موضوع اکتفا نکرده ام، اما در مسیر پذیرش لال بودن نقاشی هستم. بنابراین نقاشی کمتر به میل برای برقراری ارتباط و بیشتر به وسیله ای تبدیل شده است.

زن روز پروژه ای در حال انجام است که بر تحولات فرهنگی ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ از دریچه جلد مجلات زنانه روی داده است.

این پروژه پنج سال پیش با کمک خواهرم آغاز شد که با ارسال تصاویر آرشیوی به من در تحقیقاتم کمک کرد.

در حال حاضر روی چه چیزی کار می کنید وآیا نمایش یا پروژه ای در آینده در 2023-2024 دارید؟

من هنوز دارم روی سریال زن روز کار می کنم.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد