نمایش بیش از 100 اثر پرویز تناولی در گالری هنر ونکوور

نمایش بیش از 100 اثر پرویز تناولی در گالری هنر ونکوور

سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲

گالری ونکوور میزبان نمایش پرویز تناولی: شاعران، قفل‌ها، قفس‌ها است که فعالیت هنری گسترده پرویز تناولی، هنرمند ایرانی‌ را به نمایش می گذارد. در این نمایش بیش از 100 اثر هنری در شش دهه از جمله مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، چاپ‌سازی و میکسد مدیا ارائه می‌شود. آثار تناولی به بررسی مضامین تکرارشونده شاعران، قفل‌ها و قفس‌ها در آثارش می پردازد و از فرهنگ، تاریخ و سنت‌های ایرانی الهام می گیرد.

به عنوان اولین نمایش جامع آثار تناولی در ونکوور،شهری که در آن ساکن است، این نمایش فرصتی منحصر به فرد برای بینندگان فراهم می‌کند تا در سیر خلاقانه این هنرمند غرق شوند. مجسمه‌های او به طور نمادین نشان‌دهنده ادغام هویت‌های فرهنگی ایران قبل و بعد از اسلام است و در‌هم‌تنیدگی تاریخ‌های مقدس و سکولار که مدرنیسم ایران را تعریف می‌کند به نمایش می‌گذارد. یکی از نکات برجسته این نمایش، مجموعه «عجایب کیهان»، شامل نقاشی‌هایی با الهام از مناظر زیبای ونکوور است که به طور پیچیده در کتاب‌های قدیمی‌ای که این هنرمند از بازار تهران پیدا کرده است، گنجانده شده‌اند.

برای درک عمیق‌تر هنر تناولی، بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که با پژوهشگران بزرگی همچون دکتر فرشته دفتری و دکتر ونتیا پورتر گفتگو کنند. این نمایش تا 19 نوامبر در گالری هنر ونکوور برپاست و ورود به آن برای همه کسانی که مایل به کشف میراث فرهنگی غنی و بیان هنری موجود در مجموعه آثار برجسته پرویز تناولی هستند، آزاد است.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد