"انتظار"؛ نمایش انفرادی سیروس نمازی در ماگاسین ۳

"انتظار"؛ نمایش انفرادی سیروس نمازی در ماگاسین ۳

سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

نمایش "انتظار" سیروس نمازی منحصرا شامل آثار جدیدی است که به طور خاص برای "ماگاسین ۳"، موزه هنرهای معاصری در استکهلم، خلق شده‌اند؛ آثاری که در آن ها موضوع خانه تکرار می‌شوند. از دهه ۱۹۹۰، نمازی در موضوعاتی مثل حافظه، از دست دادن اطلاعات و حذف شدن جست‌و‌جو کرده است.

در مجموعه آثاری با عنوان الگوهای شکست (۲۰۲۳)، ظروف چینی شکسته و بازیافتی، تغییر شکل داده و بازتعریف شده‌اند. این اشیا با مفهوم خانه مرتبط هستند و اغلب نشانه‌هایی از صاحبان قبلی خود دارند که نمازی آن ها را به شکل‌های کاملا جدیدی به هم چسبانده و هویت‌های جدیدی را از تکه‌های شکسته‌ی آن‌ها ساخته است. در اثر ورود (۲۰۲۳)، خاطرات سرزمینی جدید در مرکز توجه  قرار می‌گیرند. این اثر هنری شامل نما و قطعات دیوار در مقیاس ۱: ۱ است که به عنوان لایه‌هایی از خاطرات گاهی شفاف و گاهی تار از سال‌های زندگی در سوئد، به یکدیگر و به یکی از دیوارهای نمایشگاه تکیه داده شده‌اند.

"انتظار" تجلی تلاش مداوم سیروس نمازی برای درک و پردازش گذشته، هویت و جایگاه او در جهان است. بین تکه‌های خاطرات و واقعیت‌های بازسازی شده، بین فرار و خانه، خلا و سکوتی وجود دارد که حاصل خاطره است. در این سکوت تعریف‌نشده است که جایی برای تامل و تغییر وجود دارد. این نمایش که توسط  تسا پراون کیوریت شده است از ۱۸ شهریور تا ۲۶ آذر در موزه هنر معاصر ماگاسین ۳، در شهر استکهلم، برپا است.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد