«هندسه‌های مقدس و غیرمقدس»؛ نمایش آثار منیر فرمانفرمائیان و آی وی وی در گالری هاینز

«هندسه‌های مقدس و غیرمقدس»؛ نمایش آثار منیر فرمانفرمائیان و آی وی وی در گالری هاینز

یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲

گالری هاینز میزبان دو نمایش انفرادی از آی وی وی و منیر شاهرودی فرمانفرمائیان با عنوان «هندسه‌های مقدس و غیرمقدس» است که از ۱۴ شهریور در حال برگزاری‌ست و تا ۶ آبان در گالری هاینز کالیفرنیا ادامه دارد. هر دوی این هنرمندان، که تحت تاثیر دیاسپورا و قرار گرفتن در صحنه هنر نیویورک هستند، روش‌های سنتی کشورهای خود، چین و ایران را، با انتزاع و هنر مفهومی ادغام می کنند. این نمایش استفاده مشترک آن‌ها از اشکال هندسی برای پرداختن به موضوعات سیاسی و عرفانی را بررسی می‌کنند.

در نمایش آی وی وی، «Cao»، که یک بنای یادبود به شکل چمن‌هایی از مرمر سفید است، به عنوان نمادی از قدرت افراد در برابر استبداد ظاهر می‌شود. آثار او همچنین شامل «در باب تناسب الهی» (Divina Proportione)، یک مجسمه چوبی با الهام از ریاضیات رنسانس و صنایع‌دستی چینی است. آثار منیر شاهرودی فرمانفرمائیان که در کنار آثار آی وی وی به نمایش درآمد‌اند، شامل موزاییک‌ها، آثار میکس مدیا و نقاشی‌هایی هستند که ریشه در هندسه دارند. کار او انتزاع قرن بیستم را با هندسه صوفی، معماری اسلامی و سنت‌های صنایع دستی ایران ترکیب می‌کند. «گبه» به قالی‌های بافته شده ایران اشاره و«چادر عشایری» معماری مورد استفاده اقوام ایرانی را منعکس می‌کند.

در این نمایش‌ها، که برای نخستین بار آثار این هنرمندان مهم در گفتگو با یکدیگر قرار می‌گیرند، ارجاعات فرهنگی خاص هر یک، در حالی که بر استفاده مشترک آن‌ها از فرم‌های هندسی برای کشف دغدغه‌هایی از جنس‌های گوناگون تاکید می‌شود، گرد هم آورده می‌شوند.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد