«قصه‌های نیویورک» حسین عدالت‌خواه در گالری حمزیان‌پور و کیا لوس آنجلس

«قصه‌های نیویورک» حسین عدالت‌خواه در گالری حمزیان‌پور و کیا لوس آنجلس

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲

نمایش انفرادی حسین عدالت‌خواه به نام «قصه‌های نیویورک» از ۶ تا ۳۰ آبان در گالری حمزیان‌پور و کیا از هفت اثر از او که در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ خلق شده‌اند رونمایی می‌کند. این نقاشی‌ها که در ابعاد بزرگی خلق شده‌اند، سفر شخصی عدالت‌خواه به عنوان یک مهاجر از ایران به نیویورک و تجربه همگانی سازگار شدن با محیطی جدید را به تصویر می‌کشند. این مجموعه دارای گروهی از شخصیت‌ها است که انسان‌ها و حیوانات را شامل می‌شود و مضامین هویت، ازهم‌گسستگی و تجربه‌ی مهاجرت را بررسی می‌کند.

هنر حسین عدالت‌خواه حاکی از وحدت است و تمام شخصیت‌های نقاشی او نمایانگر جنبه‌های مختلف یک ماهیت یکسان هستند. چشم‌ها نقش مهمی در آثار هنری او دارند که هم نمادی از اشتیاق او برای جذب پیچیدگی‌های محیط جدیدش است و هم نمادی از چالش‌های یک هنرمند دگرباش در ایران و یک مهاجر در سرزمینی ناشناخته.

سیر هنری عدالتخواه عمیقاً شخصی است و ریشه در استفاده او از طراحی برای بیان خود از دوران جوانی دارد. با وجود انتقادهای اولیه‌ای که آثار او به واسطه صراحتشان دریافت کردند، کار او فراتر ازجنبه‌های بصری‌اش است و بینندگان را با موضوعات عمیق تری درگیر می‌کند. «قصه های نیویورک» سخن از ملایمت، انعطاف پذیری و زیبایی پایدار روح انسان، حتی در مواجهه با سختی‌ها دارد.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد