گزارش تصویری نمایشگاه «واکاوی»

گزارش تصویری نمایشگاه «واکاوی»

دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

عنوان: واکاوی
‎گالری: آرتیبیشن
هنرمندان: فاطمه ابراهیمی دهشیریکیانا آقاربیساحل تولاییزهرا حائریسپهر خدابخشمهتا عظیمی/نیلوفرفقیهیپرنیان قاسمیکیان کریمیانمرضیه کلانتری/  فاطمه مرادیبهنوش مومنی/ پریچهرنظامیمریم نوروزی/صونا یداللهی

تاریخ برگزاری : ۱۲  تا ۲۱ آبان
ساعات بازدید : ۱۱ تا ۲۰

نسل z  و  y یعنی متولدین اوایل دهه‌ی 60 تا دهه‌ی 90 همگی با موضوع مهاجرت در مسیری دو سویه قرار دارند. از سویی باید رفت و از سویی دیگر معمولا تمایل به ترک وطن با خشنودی رخ نمی‌دهد.همچنین پرو‌‌ژه‌ی استعدادیابی واکاوی نیز شامل همین دو نسل می‌شود و به همین خاطر تمرکزبر اولین نمایشگاه حاصل از این گزوه با موضوع مهاجرت شکل گرفت. پیش از این آثار هنرمندان بزرگی در جهان با این موضوع ماندگار شده است که از آن جمله می‌توان به مجموعه‌ی شناخته شده‌ی جیکوب لارنس، هنرمند  آمریکایی‌تبار اشاره کرد.

پروژه‌ی استعدادیابی «واکاوی» از جمله رویدادهای مجموعه هنری آرتهال است که از تابستان سال 1402 ایجاد شده است. آغاز این پروژه با فراخوانی برای هنرمندان مستعد و دعوت آن‌ها به ارسال آثارشان جهت بررسی توسط کارشناسان هنری گالری آرتیبیشن و سپس انتخاب هنرجویان برای ورود به این مسیر از طریق هنرمندان برجسته‌ی هنر شکل گرفت. هنرمندان مونا پاد، مهرداد ختایی و علی ندایی از جمله داوران این پروژه‌ی استعدادیابی هستند که بعد از گزینش هنرجویان به هدایت آن‌ها در مسیری تازه پرداختند. بعد از پایان گزینش و هدایت هنرجویان در «واکاوی»، نمایشگاهی از آثار حاصل از این پروژه به نمایش در می‌آید.

هدف از برگزاری چنین پروژه‌ای حذف موانع پیش روی هنرمندان نوجو و ایجاد بستری برای ارائه‌ی آثار و آموزش بیشتر آن‌هاست.

همین راستا نخستین نمایشگاه گروهی از آثار هنرمندان منتخب در «واکاوی» به تاریخ 12 تا 21 آبان در مکان جدید گالری آرتیبیشن برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه گروهی  آثار هنرمندان در زمینه‌ی نقاشی با نگاه به مهاجرت خلق شده و هر یک از این هنرمندان جوان با آنچه که از مقوله‌ی ناخوشایند مهاجرت تجربه کرده‌اند را در فرم‌ها و تکنیک‌های متفاوتی خلق کرده‌اند. همچنین مجسمه‌های «واکاوی» در مسیری خودانگیخته به آثاری نوگونه منتج شده‌اند. این آثار از 15 هنرمند جوان آغازی برای همراهی هنرمندان در این مسیر است.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد