«چهره‌های استقامت» روشنک امین‌الهی در گالری ایام دبی

«چهره‌های استقامت» روشنک امین‌الهی در گالری ایام دبی

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲

گالری ایام دبی تا تاریخ ۱۲ دی با نمایش «چهره‌های استقامت» برای دومین بار میزبان آثاری از روشنک امین‌الهی خواهد بود. در این نمایش که از تاریخ ۲۳ آبان آغاز شده است، آثار جدیدی از این هنرمند به نمایش گذاشته شده‌اند که داستان زنانی را که در جامعه‌ای تحت سلطه مردان حرکت و در برابر سختی‌ها پایداری کرده‌اند را تعریف می‌کنند؛ زنانی که الهام‌بخشند و توسعه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را رقم زده‌اند.


روشنک امین‌الهی اقدامات شجاعانه متعددی مانند مقابله با نژادپرستی، حمایت از اهداف سیاسی و زیست‌محیطی و رهبری زنان را مورد توجه قرار می‌دهد؛ اقداماتی که باعث می‌شوند تعصبات رایجی که این زنان با آن‌ها مواجه می‌شوند به چالش کشیده شوند. بازنمایی تصاویر این زنان صدای استقامت را تقویت می‌کند و ماهیت تبعیض سیستماتیک و روش‌های متنوعی را که زنان در طول سال‌ها برای پابرجا ماندن‌شان به کار برده‌اند را منعکس می کند.


زنان انتخاب شده برای این مجموعه از پیشینه‌های گوناگونی مانند نسل‌ها، قاره‌ها و مسیرهای زندگی متفاوت می‌آیند. هر زن داستان منحصر به فرد خودش را دارد، اما در نهایت همه‌ی آن‌ها داستانی جهان‌شمول از شجاعت را تجسم می‌کنند. پرتره‌های افراد عادی که در کنار ملکه‌ها و بت‌ها قرار می‌گیرند، فاقد اهمیت بودن جایگاه اجتماعی این زنان را برجسته می‌کند و بر وجه اشتراک آنها، که تلاش‌شلان برای تغییرات جسورانه است، تاکید می‌کند.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد