«وفادار به خود» ارغوان خسروی در گالری ریچل آفنر نیویورک

«وفادار به خود» ارغوان خسروی در گالری ریچل آفنر نیویورک

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲

نمایش ارغوان خسروی با عنوان «وفادار به خود» در گالری ریچل آفنر (Rachel Uffner)، نُه اثر هنری قدرتمند خلق شده از این هنرمند در دو سال گذشته را به نمایش می‌گذارد که به درون‌مایه‌های زنانگی، آزادی و هویت می‌پردازند. هنر او نمادگرایی و داستان‌هایی پنهان را برای کشف تضادهای بین باورها و ایدئولوژی‌های مختلف ترکیب می‌کند. این نمایش از تاریخ ۲۰ آبان آغاز شده‌ است و تا ۱۶ دی ادامه دارد.


در قسمت جلوی گالری، خسروی سه اثر هنری دیواری را نمایش می‌دهد که حکایت از مبارزه و مقاومت دارد. یکی از این آثار، سیاوش، قهرمان مشهور ایرانی را، به عنوان زنی در حال غلبه بر چالش ها به شیوه‌ای جدید تصور می کند. آثار هنری او سبک‌های هنر ایرانی را با پیچ و تاب مدرن ترکیب می‌کنند و به زنان در موقعیت‌هایی که به محدودکنندگی شناخته می‌شوند، نقش محوری و قدرت می‌بخشد. او در هنر خود از اشکال بناها، نقش گل‌ها و فضای مسطحی که در نقاشی‌های مینیاتور ایرانی دیده می‌شوند، استفاده می‌کند.

چیدمان‌های او نیز دارای ویژگی‌هایی هستند که مینیاتورهای ایرانی را یادآور می‌شوند. روند ساخت آثار خسروی پیچیده و افزودنی است و معمولا شامل طیف گسترده‌ای از متریال‌های چندرسانه‌ایست. آزمایش‌های جسورانه‌ی این هنرمند با آثارش، که از به چالش کشیدن مداوم خودش در استودیو ناشی می‌شود، زبان بصری منحصر به فردی را پرورش داده است که نتیجه‌اش را در آثار او می‌توان مشاهده کرد.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد