«فانتاسماگوریا: بابا آدم‌های بیشتری را می‌کُشد» مملی شفاهی در گالری بریدر آتن

«فانتاسماگوریا: بابا آدم‌های بیشتری را می‌کُشد» مملی شفاهی در گالری بریدر آتن

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲

اولین نمایش مملی شفاهی در آتن، به نام «فانتاسماگوریا: بابا آدم‌های بیشتری را می‌کُشد»، تا ۲ دی در گالری بریدر(The Breeder) برپا است. شفاهی، در این نمایش که از ۱۸ آبان برگزار شده است، سعی می‌کند پلی بین گذشته و آینده، به خصوص در رابطه با موضوعاتی مانند نسل‌ها، فرهنگ‌ها، تکنیک‌ها و متریال‌ها بسازد. 


کارهای مملی شفاهی از مجسمه‌سازی تا پرفورمنس و ویدیو اینستالیشن را شامل می‌شوند. او در این پروژه به بررسی این ایده می‌پردازد که چگونه زندگی از نسلی به نسل دیگر منتقل و گذشته و آینده به هم متصل می‌شوند. در آغاز این مجموعه او با پدرش، که هنرمند نه سابقا  کشتی گیر بوده است، همکاری کرد. او از پدرش خواست تا چیزهایی را بکشد تا ببیند چگونه می‌تواند آن‌ها را  با آثار هنری خودش متصل ببیند. این همکاری نزدیک و خانوادگی در مجسمه‌های «مخمل موروثی» این هنرمند نمایان می‌شود که شامل المان‌های بصری از نقاشی‌های پدر و حتی خود نقاشی‌های او به عنوان بخشی از اینستالیشن هستند.

«فانتاسماگوریا» اصطلاحی است که توضیح می دهد یک هنرمند چگونه جهان امروز را می بیند و مرز بین خیال و و واقعیت چگونه محو می‌شود. هنر شفاهی به دنیای خیال می‌پردازد. او شخصیت‌های ساده نقاشی‌های پدرش را می‌گیرد و با استفاده از موادی خاص به صورت‌هایی تبدیل می‌کند که با دست ساخته شده‌اند. این چهره ها ما را به دنیای وهم می‌برند و در عین حال فرهنگ ایران را یادآوری می‌کنند. در این اینستالیشن از شبکه‌های فلورسنتی، که از شاخصه‌های آثار شفاهی هستند، استفاده شده‌است که در کنار نورهای uv، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای مخاطب رقم می‌زنند.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد