حضور نوید نور در نمایش گروهی «اضطراب را به جادو تبدیل کن» گالری مارتین ون زومرن

حضور نوید نور در نمایش گروهی «اضطراب را به جادو تبدیل کن» گالری مارتین ون زومرن

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲

گالری مارتین ون زومرن آمستردام از ۲۷ آبان تا ۲۳ دی میزبان نمایشی گروهی به نام «اضطراب را به جادو تبدیل کن» است. در این نمایش آثاری از نوید نور و ۴ هنرمند دیگر به نام‌های ویبکه ماسکینی (Vibeke Mascini)، آنابل بینرتس (Annabelle Binnerts)، دانیل ون آرک (Daniëlle van Ark) و  اروین توماس (Erwin Thomasse) به نمایش گذاشته شده‌اند. 

عنوان این نمایش از مجموعه‌ی جعبه‌های نور توماس گرفته شده است که پیش‌تر و در زمان پاندمی برای موزه‌ی هنر‌های معاصر آیندهون ساخته بود. توماس روح بصری امروزه را در شیشه‌های شکسته و پنجره‌های تخته مانند می‌یابد که و نمادی از زمان حال را در پنج جعبه نور می‌بیند. آثار درویش نور بر تحلیل و رابطه‌ی بین فرم و معنا تمرکز دارند؛ او حالت‌های گذرا را بررسی می‌کند و اغلب هنر خود را به مفاهیمی انتزاعی مانند نور یا انرژی متصل می‌کند. نور به طور گسترده‌ای با متریال‌های مختلف آزمایش می‌کند و شکل‌های غیرمنتظره‌ای مانند شاخه درخت را با خاکستر و دارچین می‌سازد که یادآور چوب‌های جادو است.


آنابل بینرتس بر کلمات به عنوان سوژه و جوهره‌ی هنر خود تمرکز می‌کند و تجربه ای را خلق می‌کند که در آن مطالعه کردن به سفری به جهان‌های پنهان تبدیل می‌شود و تفسیرهای متنوعی را برای هر بیننده به ارمغان می‌آورد. ویبکه ماسکینی از رسانه‌های متنوعی مانند ویدئو، صدا و متن استفاده، و از طریق همکاری با کارشناسان رشته‌های مختلف برای ایجاد مفاهیم انتزاعی و تاکید بر ارتباط متقابل تلاش می‌کند. دانیل ون آرک به مفهوم بازسازی ارزش‌ها ارجاع می‌دهد و با جمع‌آوری تصاویر قدیمی و نگاتیوهای کهنه مفهوم تاریخ را دوباره به نمایش می‌گذارد.  

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد