گزارش تصویری نمایشگاه « بهار، تابستان، پاییز، زمستان ... و بهار»

گزارش تصویری نمایشگاه « بهار، تابستان، پاییز، زمستان ... و بهار»

دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

عنوان: بهار،تابستان،پاییز،زمستان.. و بهار
گالری: گالری آرتیبیشن
هنرمندان: آرمان یعقوب پور


تاریخ برگزاری: ۱۵ دی تا ۲۴ دی

گالری گالری آرتیبیشندر نمایش بهار،تابستان،پاییز،زمستان.. و بهار به نمایش آثار آرمان یعقوب پور می‌پردازد.

طبیعت به‌شکلی ساده و در عین حال پیچیده در آثار آرمان یعقوب‌پور نمود پیدا می‌کند؛ گویی او جهانی زیبا را در قالبی مینیمال و با رنگ‌‌ماده‌های غلیظ نقش می‌زند اما به جرأت می‌توان گفت که این آغاز سفر ما به لایه‌های دغدغه‌‌ و مکاشفات درونی هنرمند است.

در نقاشی‌های او طبیعت به مهربانی و سادگی آغـوش‌اش را بر روی روان بصـری ما گشـوده است و هـر منظـره‌اش را به آینه‌ای مطلوب از ما بدل می‌کند. «بهار، تابستان، پاییز، زمستان .... و بهار» عنوان مجموعه‌ی پیش رو از آرمان یعقوب‌پور و البته نام فیلم مشهور کره‌ای به کارگردانی کیم کی - دوک است.

 شکل‌گیری این مجموعه آثار طبیعت را از دریچه‌ی هنر به وجوهی مشترک در مفهوم و اجرا رسانده است.

 طبیعت در فیلم کیم کی - دوک به عنوان سفر نمادینِ آدمی بر روی زمین و با نگاه به آیین بودیستی ساخته شده که ایده‌های ناپایداری و تولد دوباره را در خود دارد‌. ما در قاب سینمایی پیش روی‌مان هر بار فصلی را می بینیم و آن را با شخصیت اصلی فیلم زندگی می‌کنیم و گویی گریزی است به فصل‌های زیست خودمان.

 اکنون مجموعه‌ی اخیر از آرمان یعقوب‌پور همان قاب‌ها را در ابعادی وسیع و نزدیک به قاب سینما بر بوم نشانده است و ما را به سفری میان فصل‌های‌مان می‌برد. تفاوت و تمایز میان این دو دریچه برای بیان مفهومی مشترک را می‌توان در جزئیاتی از جهان‌بینی هر دو هنرمند جستجو کرد. هنرمند ایرانی با نگرش طبیعت‌گرایانه‌‌ای نزدیک به منوچهری دامغانی و یا اندیشه‌ی خیامی‌ خود، وجه دیگری از طبیعت و هستی را در برابر نگاه به ریاضت‌های بشر در اثر فیلم‌ساز کره‌ای نشان می‌دهد.

اگر زیبایی را مانند هایدگر در کتاب «سرآغازکار هنری» راهی برای بیان امر نهفته بدانیم و از سویی دیگر هنرمند را جاری در هنرش بخوانیم، آرمان یعقوب‌پور جایی میان زیبـایی، سادگـی و دستان امـن طبیعت، مـا را به آسـودگی و تماشـای فصـول دعوت می‌کنـد

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد