نمایش گروهی «زمین تغییر یافته» گالری آب/انبار در فضای گالری اطلس پاریس

نمایش گروهی «زمین تغییر یافته» گالری آب/انبار در فضای گالری اطلس پاریس

دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

نمایش گروهی «زمین تغییر یافته» گالری آب/انبار به سرپرستی سارینا باستا از تاریخ ۲۸ دی تا ۲۸ بهمن در فضای گالری اطلس پاریس برگزار خواهد شد. در این نمایش که با الهام از تغییر توزیع و محور زمین در آغاز قرن اخیر کیوریت شده است آثاری از مارلون د آزامبویا، ندا رضوی‌پور، حسام سماواتیان، بکتاش سارنگ، نیل یالتر، فادیا حداد، محمد غزالی، حسین ناصرالدین و آزدین سالک به نمایش گذاشته خواهند شد.

در اوایل دهه ۲۰۰۰، یک تغییر نامحسوس اما قابل‌توجه در چرخش زمین رخ داد و توجه زمین‌شناسان را به خود جلب کرد. داده‌هایی که اخیرا افشا شده‌اند، تغییر در محور چرخش سیاره ما را نشان می دهند که نتیجه‌ی استخراج گسترده آب از سطح زمین برای مصارف خانگی و کشاورزی است. این استخراج، توزیع جرم زمین را تغییر داده است. با وجود اتفاقی به این بزرگی، تاثیر آن بر سطح به راحتی قابل‌مشاهده نیست و همه چیز بدون تغییر به نظر می‌رسد.
این تغییر محور زمین به عنوان ایده‌ای برای پروژه «زمین تغییر یافته» عمل می‌کند. هنرمندان حاضر در این پروژه، همان طور که مارگریت دوراس برای نوشتن داستان «هیروشیما، عشق من» با چالش غیرقابل توصیف بودن اتفاقات پس از بمباران‌ هیروشیما و ناکازاکی دست و پنجه نرم می‌کرد، زمین و اتفاقاتش را از راه‌های نامعمول‌تر بررسی می‌کنند؛ آن‌ها به تجربه‌هایی فکر می‌کنند که به طرز ناملموسی محیط ما را تغییر شکل داده‌اند و اثری بیان‌نشدنی بر روان جمعی‌ما گذاشته‌اند. این نمایش بینندگان را دعوت می‌کند تا در مورد پیچیدگی‌های تغییرات غیرقابل‌مشاهده‌ای که جهان ما را دگرگون می‌کنند، فکر کنند.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد