نمایش «مقابل طبیعت (من هم آفریده و هم نابود شده‌ام)» کامران صمیمی در د ترد لاین دبی

نمایش «مقابل طبیعت (من هم آفریده و هم نابود شده‌ام)» کامران صمیمی در د ترد لاین دبی

یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

اولین نمایش کامران صمیمی در گالری د ترد لاین با عنوان «مقابل طبیعت (من هم آفریده و هم نابود شده‌ام)» کاوش هنری او را با الهام از مواد طبیعی یافت شده‌ در امارات متحده عربی به نمایش می‌گذارد. صمیمی با استفاده از بازالت، ورق طلا، چوب و جوهر سومی، قطعاتی مانند «مقبره» (۲۰۲۳) و مجسمه‌ی «ستون شکسته» (۲۰۲۴) را خلق کرده است که در آن‌ها از فرم‌های ارگانیک مشاهده شده در طول اقامت سه هفته‌ایش در دبی الهام گرفته‌ است. آثار او، که عمیقا ریشه در مناظر کوهستانی امارات دارند، بر دینامیک بین اجداد انسانی و غیرانسانی تاکید می‌کنند و چشم‌انداز منحصر‌به‌فردی را، که حاصل هویت چند‌فرهنگی او (که ایرانی/نروژی و بزرگ‌شده در روستاهای هاوایی‌ست) هستند، ارائه می‌دهند. این نمایش از ۲۱ دی آغاز شده‌است و تا ۲۷ بهمن ادامه دارد.

کاوش صمیمی در معماری معاصر دبی در «ترجمه‌ها» (۲۰۲۴) خلاصه می‌شود، جایی که او فراتر از ظاهر سطحی می‌رود و روایت‌های نهفته در ریشه‌های شهر را بررسی می‌کند. صمیمی از طریق قطعاتی مانند «یادبودهای کوچک» (۲۰۲۳) و «نقاشی‌های باران» (۲۰۲۳) کاوش خود را در سطح جهانی گسترش می‌دهد، سنگ‌هایی را از مکان‌های مهم جمع‌آوری می‌کند و به خاطرات دوران کودکی خود در روستاهای هاوایی ادای احترام می‌کند. در این نمایش همچنین مجسمه‌ی آهکی «ستون شکسته» (۲۰۲۴) که بازتابی از سازه‌های مذهبی باستانی است و قدرتمندی دبی را در کنار جایگاه مدرنش یادآوری می‌کند، به نمایش گذاشته شده است.

این نمایش در بطن خود به تعامل بین سنت‌های قدیمی و آرمان‌های مدرن می‌پردازد. از طریق هنر صمیمی، بینندگان طی اکتشافی تامل‌برانگیز در روایت‌های فرهنگی ارائه‌ شده، هم به ذات قابل‌ لمس مواد طبیعی و هم به نیروهای پنهانی که آن‌ها را به وجود می‌آورند، متصل می‌شوند.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد