نمایش «مثل قاصدک‌ها پرواز کن» در گالری د ترد لاین دبی

نمایش «مثل قاصدک‌ها پرواز کن» در گالری د ترد لاین دبی

دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

 

گالری د ترد لاین دبی تا تاریخ ۲۷ بهمن میزبان نمایشی از پوران جینچی به نام «مثل قاصدک‌ها پرواز کن» خواهد بود. این نمایش که از ۲۱ دی آغاز شده است حاصل الهام گرفتن جینچی از مقاله ای با عنوان مهاجرت بزرگ آب و هوایی در نیویورک تایمز است. در این مقاله، داستانی از یک کشاورز گواتمالایی بیان شده بود که به دلیل تاثیر تغییرات اقلیمی بر کشاورزی مجبور به فرار شد و هنرمند با الهام از آن، از مناظر متاثر از تغییرات آب و هوایی مانند جنگل‌های ارواح و سرزمین‌های خشک در مجموعه‌اش بهره گرفته است. 

پوران جینچی از شخصیت‌های ایرانی برای به تصویر کشیدن درختان و تنه درختان در آثار هنری خود استفاده می‌کند. این شخصیت‌ها به تدریج به شکلی هنرمندانه محو می‌شوند و ترکیبی منحصربه‌فرد از حقیقت و انتزاع را رقم می‌زنند. به‌کارگیری نقاط، که عناصری ضروری در خوشنویسی اسلامی هستند، به ترسیم یک منظره خشک‌شده کمک می‌کند و به نمادی از خاطرات یک زندگی گذشته بدل می‌شود. نقاشی‌های جینچی تکنیک‌های سنتی خوشنویسی را با انتزاع ادغام می‌کنند و پیچیدگی‌های ادراک، واقعیت و معنا را بررسی می‌کنند.

پالت رنگ در آثار هنری او نشان دهنده رویکرد انعکاسی او است. سیاه و خاکستری احساس ویرانی را منتقل می‌کنند، در حالی که آبی حس امید را نشان می‌دهد. قاصدک که اغلب به عنوان علف هرز یا گیاهی شفابخش دیده می‌شود، نماد ذات متفاوت مهاجرت در هنر جینچی است. کار او فراتر از انتقال جذابیت زیبایی‌شناختی طبیعت، به تاثیر قابل‌توجه تغییرات آب و هوایی و جنبه‌های احساسی تجربه مهاجرت می‌پردازد. غلاف دانه قاصدک که به نمادی خوشنویسانه تبدیل شده است، در میان مناظر نقاشی‌های او حرکت می‌کند و مهاجران انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهد که در میان آوارگی در حال حرکت در مسیرهای جدید هستند.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد